خانه » اخبار دوره دکتری » واکنش رئیس دانشگاه تهران به حذف شرط چاپ مقاله رساله دکتری از سوی دیوان عدالت اداری

واکنش رئیس دانشگاه تهران به حذف شرط چاپ مقاله رساله دکتری از سوی دیوان عدالت اداری

رئیس دانشگاه تهران گفت: شرط داشتن مقاله چاپ‌شده برای دکتری جزو اختیارات دانشگاه‌هاست و در حال رایزنی این موضوع با دیوان عدالت هستیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمودنیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رای اخیر دیوان عدالت مبنی بر حذف پذیرش مقاله علمی از رساله دکتری اظهار کرد: در حال مکاتبه و رایزنی با دیوان عدالت برای این موضوع هستیم.

او افزود: پذیرش مقاله در رساله دکتری یک موضوع آکادمیک، تضمین کیفیت و موضوع تخصصی مربوط به دانشگاهاست که از حداقل اختیارات آن‌ها شمرده می‌شود و برایم جای سوال بوده که چرا دیوان عدالت در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: طبیعی است که دانشگاه‌ها نمی‌توانند در کیفیت فعالیت‌های خود کم بگذارند، به همین علت مدرک به کسی داده می‌شود که صلاحیت دریافت آن را داشته باشد و دانشجوی دکترایی که نتواند مقاله‌ای را بنویسید و سپس آن را ارائه کند و در انتها به چاپ برساند نشان می‌دهد که صلاحیت لازم را برای اخذ مدرک به تشخیص دانشگاه نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دیوان عدالت بحث چاپ مقاله در رساله دکتری را ایراد گرفته، تاکید کرد: دیوان عدالت با پذیرش مقاله علمی در رساله دکتری مشکلی ندارد، منتهی بیشتر دانشگاه‌ها به منظور اطمینان از مشکل نداشتن این مقاله ترجیح چاپ آن را می‌دهند و این موضوع همچنان ادامه دارد و در حال پیگیری رای دیوان عدالت با رئیس قوه و خود دیوان عدالت هستیم.

نیلی احمد آبادی در پایان یادآوری کرد: از تمام دستگاه‌های اداری خواستارم تا به دانشگاه‌ها اعتماد کنند و باید بگویم که در قانون تاسیس دانشگاه تهران داشتن تمامی اختیارات ذکر شده و هیچ کدام از آن‌ها سلب نشده؛ به همین ترتیب دانشگاه تهران مشکلی در این قوانین ندارد و بیشتر سایر دانشگاه‌ها را دچار معضل کرده است.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

یک دیدگاه

  1. چرابایددانشجورابه دلیلی که ازحیطه اختیارش خارج است معطل دریافت مدرک کنید؟؟ زمان حکم طلاراداردبعضی مدرکهابعدازپروسه طولانی ناکارآمدمیشوند.
    چه ایرادی داردقبل ازچاپ مقاله دفاع شودومدرک دریافت گردد؟!
    چراعمردانشجوهاوزمانشون براتون بی ارزش هست؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *