خانه » اخبار دوره دکتری » کاهش اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور

کاهش اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آمار پایین اعزام دانشجوی بورسیه به خارج نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما ظرفیت تربیت نیروی متخصص را دارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سومین نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور  اظهار کرد: امیدواریم قدم‌های خیر برای ساخت خوابگاه‌ها پایدار باشد.

او ادامه داد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون اقدامات خوبی در زمینه ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها انجام شده البته نقدهایی هم وجود داشته که طبیعی است.

غلامی تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی در این چهل سال کلیه نیاز‌های کشور را در آموزش و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده متخصص و کارشناس تامین کردیم به گونه‌ای که امروز دولت تعداد خیلی کمی بورسیه به خارج اعزام می‌کند؛ طبق آمار امسال فقط حدود ۱۰۰ نفر اعزام شدند.

او ادامه داد: آمار پایین بورسیه خارج از کشور نشان می‌دهد که دانشگاه های ما ظرفیت تربیت نیروی متخصص را به طور کامل دارند.

غلامی با بیان اینکه متخصصان ما در هر جایی که باشند، خوش می‌درخشند، گفت: استاندارد آموزش عالی ما بالاست براین اساس ایجاد امید، شادابی، نشان دادن نیمه پر لیوان و ارائه دستاوردها خیلی مهم است.

وزیر علوم بیان کرد: گاهی نقد می شود که فارغ التحصیلان ما نمی توانند در بخش صنعت وارد شوند؛ این امر ناشی از مشکل وزارت علوم و آموزش عالی نیست بلکه صنعت باید بیشتر به روز شود.

او یادآوری کرد: شرکت های دانش بنیان ما همواره در حال درخشش هستند؛ این امر نشان می دهد که جوانان ما برای علم روز تربیت شده اند.

غلامی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش سال‌ها در زمره ۲۰ کشور مطرح دنیا بودیم، گفت: طی ۶ سال گذشته در تولید دانش و عرضه آن به مجامع بین المللی در رتبه ۱۵ و ۱۶ قرار گرفتیم. این موفقیت ها دستاوردهای مهمی است که با تلاش تحصیل کنندگان جامعه علی رغم محدودیت‌های جامعه علمی بدست آمده است.

وزیر علوم ادامه داد: در برخی رشته‌های علمی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم. در حوزه فناوری نیز دانشگاه‌ها در پاسخ به نیاز جامعه، بسیار خوب عمل کرده اند. در حال حاضر ۴۵ پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: وزارت علوم متولی ۳۷ پارک است و همه پارک‌ها علاوه بر حمایت وزارت علوم، تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم هستند.

غلامی با بیان اینکه  ۲۰۰ مرکز رشد در دانشگاه‌ها فعال هستند، گفت: بسیاری از پارک‌های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها قرار دارند، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در این مجموعه‌ها هستند که در دوران کرونا اقدامات بی نظیری داشتند.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *