خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تشریح فرایند انتخاب اساتید برتر در رشته‌های ۴ گانه در سال ۹۹

تشریح فرایند انتخاب اساتید برتر در رشته‌های ۴ گانه در سال ۹۹

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام فرآیند‌های انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه در موعد مقرر انجام شده بود اما به دلیل شرایط خاص کشور این اتفاق انجام نشد و بر اساس دستور وزیر علوم در اولین فرصت امروز به صورت محدود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیأت علمی نمونه کشوری با تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: همه ساله در اردیبهشت ماه همزمان با شهادت شهید مطهری، مراسم تجلیل از اعضای هیأت علمی نمونه برگزار می‌شود که امسال به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایطی که وجود داشت امکان برگزاری مراسم در زمان مقرر انجام نشد و این مراسم به تأخیر افتاد.

وی افزود: اگر چه تمام فرآیند‌های انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه در موعد مقرر انجام شده بود اما به دلیل شرایط خاص کشور این اتفاق انجام نشد و بر اساس دستور وزیر علوم در اولین فرصت، امروز به صورت محدود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردیم تا این مراسم بیشتر از این به تأخیر نیفتد.

نماینده وزیر علوم گفت: فرآیند انتخاب از طریق ارسال دستور‌العمل انتخاب استادان نمونه به دانشگاه‌ها شروع می‌شود که هر دانشگاهی بسته به جمعیت اعضای هیأت علمی از هر ۱۵۰ نفر، یک نفر تا سقف چهار نفر، هر دانشگاهی می‌تواند به ستاد وزارت علوم معرفی کند که این معرفی بر اساس امتیازات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی است.

باقری افزود: منتخبان فوق بر اساس کل امتیاز پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی که مجموعه فعالیت های استادان در چارچوب آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی است، توسط دانشگاه ها به ستاد وزارت علوم معرفی می شوند؛ در ستاد وزارت علوم هم بر اساس شاخه های مختلف تخصصی در چهار گروه تخصصی علوم انسانی و هنر، علوم پایه، مهندسی و علوم کشاورزی و دامپزشکی و در کمیسیون  مربوطه در ستاد وزارت علوم، استادان نمونه کشوری بر اساس بالاترین امتیاز در این چهار شاخه تخصصی انتخاب می شوند.

نماینده وزیر علوم یادآور شد: امسال هم ۵۹ نفر از ۲۴ دانشگاه و پژوهشگاه از سراسر کشور معرفی شده بودند که از بین آن‌ها ۱۶ نفر که حائز بالاترین امتیازات بودند انتخاب و معرفی شدند.

باقری گفت: به علت محدودیتی که وجود دارد همه ساله حداکثر همین تعداد معرفی می‌شوند. در ادوار گذشته ۴۰۷ نفر عضو هیأت علمی از ۴۷ موسسه و مراکز پژوهشی تاکنون در سال‌های قبل انتخاب شده‌اند.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *