خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » نگرانی دانشگاه های بزرگ از اعلام نشدن فراخوان دوم جذب هیات علمی در سال ۹۹

نگرانی دانشگاه های بزرگ از اعلام نشدن فراخوان دوم جذب هیات علمی در سال ۹۹

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه های بزرگ این دغدغه را دارند که اگر فراخوان دوم جذب هیات علمی از سوی وزارت علوم اعلام نشود، دانش آموختگان جذب دانشگاه های خارج از کشور می شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به برگزاری جلسه معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک گفت: در این جلسه در خصوص موضوع جذب اعضای هیأت در دانشگاه‌ها صحبت شد و در حال حاضر یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها، فراخوان دوم جذب اعضای علمی است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی ۲ بار در سال و به صورت متمرکز توسط وزارت علوم انجام می‌شود؛ یک فراخوان در شهریورماه و یک فراخوان در بهمن ماه. اما متأسفانه فراخوان شهریور ماه امسال با تأخیر اعلام شد و فراخوان دوم هنوز اعلام نشده است.

حسینی با بیان این مطلب که تاکنون پیامی به دانشگاه‌ها برای اعلام فراخوان دوم داده نشده است، خاطرنشان کرد: تکمیل کادر اعضای هیأت علمی خصوصاً برای دانشگاه‌های بزرگ موضوع مهمی است و از طرف دیگر ما با دانش آموختگانی رو به رو هستیم که باید به موقع جذب شوند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد از فراخوان قبلی تا فراخوان بعدی یکسال فاصله به وجود بیاید، افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه‌های داخل و خارج هستند و می‌خواهند در دانشگاه جذب شوند به فکر موقعیت‌های جذب در بیرون از کشور و استخدام خواهند افتاد که این موضوع به صلاح نیست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: به این دلیل تاکید معاونین آموزشی دانشگاه‌های بزرگ بر این است که فراخوان دوم هم حتماً اعلام شود تا به استمرار جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

حسینی اضافه کرد: در نهایت مقرر شد، دانشگاه‌های بزرگ این موضوع را به مسئولان وزارت علوم منعکس کنند و امیدواریم که مورد توجه قرار بگیرد و فراخوان جذب اعلام شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *