خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام نیاز به جذب هیات علمی برای فرزندان مؤسسان دانشگاه های غیرانتفاعی

اعلام نیاز به جذب هیات علمی برای فرزندان مؤسسان دانشگاه های غیرانتفاعی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: در پاره ای از موارد موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام می کنند که برای جذب فرزندان موسسان خود اعلام نیاز به جذب هیات علمی می کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره سوال نمایندگان مجلس از وزیر علوم مبنی بر طولانی شدن جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دلیل طولانی شدن جذب این افراد گفت: مصداق را مشخص کنند تا بتوانیم پاسخ بگوییم.

وی ادامه داد: قبلاً که هیأت‌های اجرایی دانشگاه‌های مادر به پرونده‌های مؤسسات غیرانتفاعی رسیدگی می‌کردند این مشکل وجود داشت، زیرا دانشگاه‌های مادر خود را مکلف به رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان واحدهای دیگر نمی‌دیدند. از ۲ سال پیش که ما هیئت‌های اجرایی استانی را صرفاً برای رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان عضویت در مؤسسات غیر انتفاعی ایجاد کردیم، دیگر چنین چیزی بر حسب آمار و اطلاعات ما وجود ندارد.

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم افزود: اگر مصداقی هست مطرح شود تا پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به یکی از مشکلات جذب در دانشگاه‌های غیر انتفاعی گفت: معمولاً اشکال مؤسسات غیر انتفاعی این است که حتی پس از تأیید ما هم فرد را به کار نمی‌گیرند یا اصولاً اعلام نیاز آنان مربوط به یک فردی است که از قبل خودشان تعیین کرده‌اند.

رضوان طلب ادامه داد: همچنین گاهی اعتراف می‌کنند که ما این اعلام نیاز را برای مجوز استخدام فلان فرد که مثلاً فرزند یکی از اعضای هیئت مؤسس ما است داده‌ایم وگرنه نیاز به عضو هیئت علمی نداشتیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *