خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » عدم پیش‌بینی هزینه‌‌ اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در بودجه

عدم پیش‌بینی هزینه‌‌ اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در بودجه

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: متأسفانه قانو‌نگذار پرداخت هزینه‌های اساتید حق‌التدریس دانشگاه را در بودجه پیش‌بینی نکرده است و این موضوع در حالیست که بار عمده آموزش برعهده اساتید مدعو است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «درخواست افزایش حقوق مربیان حق‌التدریس فنی‌وحرفه‌ای»، اظهار کرد: این دانشگاه حدود ۲۰ هزار استاد مدعو، هزار کادر ثابت و ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و آموزش عالی مهارتی باید توسعه پیدا کند و نمی‌توانیم به این تقاضای اجتماعی پاسخ ندهیم؛ بنابراین نیاز است آموزش‌های عالی مهارتی را در بخش‌های مختلف اجتماعی، صنعت و کشاورزی در جامعه هرچه بیشتر گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه شاید نیاز نباشد که اساتید ثابت داشته باشیم، گفت: اصل آموزش مهارتی به طوری است که مرتب تغییر می‌کند، تحول دارد و به روز می‌شود، ولی باید توان و پتانسیلی در دانشگاه وجود داشته باشد که نیروهای خبره و متخصص در صنایع مختلف حضور یابند و در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مهارت را به دانشجویان منتقل کنند که این اصل را پذیرفته‌ایم.

صالحی عمران با بیان اینکه الزاماً باید دانشگاه اساتید مدعو داشته باشد، گفت: متأسفانه قانون‌گذار پرداخت هزینه‌های اساتید حق‌التدریس دانشگاه را در بودجه پیش‌بینی نکرده است؛ در حقیقت بار عمده آموزش برعهده اساتید مدعو است و هزینه‌ها به سمتی می‌رود که باید از سایر هزینه‌ها کاسته شود تا حقوق اساتید را پرداخت کنیم و این نقیصه‌ای است که در بودجه‌ریزی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *