خانه » اخبار دوره دکتری » پیشنهاد راهکارهایی جهت حل مشکل مدرک زبان دانشجویان دکتری از سوی وزارت علوم

پیشنهاد راهکارهایی جهت حل مشکل مدرک زبان دانشجویان دکتری از سوی وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم از ارسال نامه به دانشگاه ها و ارائه راهکارهایی برای حل مشکل مدرک زبان جهت شرکت در آزمون جامع دوره دکتری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

علی خاکی‌صدیق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره مشکل ارائه مدرک زبان آزمون جامع دکتری، اظهار کرد: می‌دانیم دانشجویان به دلیل شرایط کرونا با مشکلاتی مواجه‌اند، اما هدف اصلی مدرک زبان این است که دانشجویان باید حداقل تسلطی بر زبان انگلیسی برای اجرای دوره دکتری داشته باشند؛ بنابراین دانشگاه‌ها می‌گویند اینکه دانشجویان مدرک زبان را زمان دفاع بیاورند بی‌معنی است و نقض غرض از مدرک زبان است.

وی افزود: در رابطه با برگزاری زبان آزمون جامع دکتری به دانشگا‌ه‌ها نامه ارسال کردیم و از آنها خواستیم حتی‌الامکان تعداد آزمون‌ها را در سال بیشتر کنند تا دانشجویان کمتر با مشکل مواجه شوند؛ همچنین دانشجویان از هر دانشگاهی که مدرک زبان آوردند، دانشگاه محل تحصیل‌شان آن را قبول کنند و اینکه اگر امکان داشته باشد آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود و دانشگاه‌ها هم نتیجه آزمون الکترونیکی را بپذیرند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: عموم دانشگاه‌ها با اینکه مدرک زبان خواسته نشود یا با به تعویق انداختن تحویل مدرک تا زمان دفاع، مخالف هستند و این موضوع را درست نمی‌دانند.

همچنین ببینید

ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در یک دوره‌ای تصمیم گرفتیم هیچ بورسیه‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *