خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ضرورت فعالیت بیشتر اعضای هیات علمی در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت

ضرورت فعالیت بیشتر اعضای هیات علمی در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: لازم است تا اعضای هیئت علمی فعالیت بیشتری در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت داشته باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای هدفمند کردن پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی نیاز به حمایت و سرمایه گذاری احساس می‌شود.

او افزود: با اینکه بخشی از سرمایه گذاری‌ها در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهش‌ها بر عهده دولت است، اما باید شرکت ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه احساس مسولیت بیشتر و حمایت مالی موثرتر کنند تا تحقیقات تقاضا محور گسترش یافته و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

سیف با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد‌های مرتبط با صنعت در دانشگاه‌ها حدود ۸۴۰۰ تعداد است، تاکید کرد: این تعداد قرارداد نسبت به اعضای هیئت علمی بسیار کم است. در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه فعالیت نمی‌کنند و پژوهش‌های آنان بیشتر در جهت توسعه مرز‌های دانش قرار دارد. با توجه به نیاز‌های گسترده کسور بنظر باید بیشتر از گذشته از این ظرفیت‌ها بصورت هدفمند استفاده کرد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم تصریح کرد: فعالیت اعضای هیئت علمی باید در جهت نیاز‌ها و اولویت‌های کشور جهت داده شود تا خروجی‌ها و دستاورد‌های پژوهش‌ها کمک موثری به رفع مشکلات جاری جامعه کنند.

سیف درباره تمهیدات اندیشیده شده در خصوص بهتر شدن وضعیت فعالیت اعضای هیئت علمی در صنعت گفت: برای رفع این مشکل باید با وزارتخانه ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه‌ها و شیوه‌های دقیقی مشخص شود؛ در حال حاضر بخشی از این ارتباطات تنظیم شده و با اعلام نیاز‌ها و حمایت‌های مالی فعالیت اعضای هیئت علمی در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه رونق پیدا کرده است.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت نیز، قوانین و حمایت‌هایی به منظور فعالیت اعضای هیئت علمی در حوزه صنعت مصوب کرده‌اند تا همکاری ها، پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ادامه داد: این وزارتخانه برای تقویت بیشتر کردن فعالیت‌های صنعتی در شاخص ها، بررسی‌ها و عملکرد استادان و دانشگاه‌ها اقدامات خوبی انجام داده است؛ در حال حاضر ارزیابی‌های جامع تری در این زمینه داریم و دیگر تنها به مقالات نگاه نمی‌شود بلکه به مواردی مثل تعداد قرارداد‌های تقاضا محور و همچنین تعامل بیشتر با جامعه و صنعت توجه میشود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *