خانه » اخبار دوره دکتری » پرداخت بخشی از حقوق دانشجویان پسادکتری توسط اساتید

پرداخت بخشی از حقوق دانشجویان پسادکتری توسط اساتید

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران گفت: بخشی از پرداخت حقوق دانشجویان پسادکتری بر عهده استاد راهنماست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد دوره‌های پسادکتری در دانشگاه تهران اظهار کرد: دوره پسا دکتری در دانشگاه تهران وجود دارد اما اجرای آن نیازمند ملزوماتی است.

او افزود: مهم‌ترین وجه ایجاد دوره پسا دکتری در دانشگاه‌ها پشتیبانی استاد از دانشجوی خودش است، با اینکه دانشگاه‌ها موظف به تاسیس چنین دوره‌هایی هستند اما بخش عظیمی از این شرایط و امکانات باید توسط اعضای هیئت علمی فراهم شود.

حسینی تصریح کرد: طبق آئین مقررات برای فردی که در مراحل پسادکتری بوده یا به عنوان پژوهشگر دانشگاهی و علمی در جامعه فعالیت می‌کند در مرحله اول باید حقوق ماهیانه پرداخت شود و در مرحله دوم امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی برایش فراهم شود.

او با بیان اینکه بخشی از پرداخت حقوق دانشجویان پسادکتری بر عهده استاد راهنماست، تاکید کرد: برای ایجاد دوره پسادکتری با محدودیت مالی به منظور پشتیبانی از دانشجویان مواجه هستیم و تامین امکانات برای شکل گیری این موضوع به اندازه کافی تحقق پیدا نکرده است. بنابراین استادانی می‌توانند مقطع پسادکتری در دانشگاه‌ها را به وجود آورند و از ظرفیت آن بهره ببرند که بتوانند حقوق دانشجویان را به موقع پرداخت کنند تا آنان هم مشتاق شرکت در دوره پسادکتری باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: استادان باید با اختیار داشتن یک گرنت خوب بخشی از تعهدات پژوهشگر پسا دکتری را متعهد شوند و در غیر اینصورت کارشان با مشکل مواجه خواهد شد، البته این درصد در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، اما حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد پرداخت حقوق پژوهشگران در پسا دکتری به استاد پذیرنده پژوهشگر ربط داده می‌شود.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *