خانه » اخبار دوره دکتری » ابلاغ دستورالعمل برگزاری جلسات پیش‌دفاع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد
شرایط ارتقای پایه هیات علمی دانشگاه آزاد

ابلاغ دستورالعمل برگزاری جلسات پیش‌دفاع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

دستورالعمل برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیات علمی، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کردند.

بخشنامه جدید پیش دفاع دکتری دانشگاه آزاد

بر اساس این دستورالعمل، در راستای مساعدت با دانشجویان در شرایط فعلی لازم است تا اطلاع ثانوی جلسات پیش‌دفاع به صورت مجازی و مطابق با شرایط ذیل برگزار شوند:

ماده ۱: لازم است دانشجویان مستندات را مطابق با فرایند مندرج در “پیوست ۱”، جهت پیش‌دفاع در زمان مقرر در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنند.

ماده ۲: هیات تخصصی و استاد راهنما به صورت مجازی و دانشجو در واحد دانشگاهی محل تحصیل/نزدیکترین واحد مجری تحصیلات تکمیلی محل زندگی دانشجو، با حضور نماینده‌ای از تحصیلات تکمیلی واحد به عنوان ناظر جلسه، در جلسه پیش دفاع شرکت می‌کنند.

تبصره ۱: هیات تخصصی در هر رشته/گرایش تحصیلی دانشجو شامل ۹ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور می‌باشند که کفایت یا عدم کفایت پیش‌دفاع، با رأى نصف بعلاوه یک حاضر در جلسه مشخص می‌گردد.

تبصره ۲: برای تشکیل جلسه پیش‌دفاع، حضور حداقل ۷ نفر از ۹ نفر اعضای هیات تخصصی لازم است.

ماده ۳: دبیرخانه‌های پیش‌دفاع، ذیل ادارات کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت‌های موضوعی بوده و نقش نظارت، هدایت و هماهنگی فرایند پیش‌دفاع را برعهده خواهند داشت. دبیرخانه پیش‌دفاع موظف است نسبت به برنامه‌ریزی و مدیریت جلسات پیش‌دفاع، تعیین وقت برای دانشجویان و توزیع تعداد جلسات پیش‌دفاع در چهار بازه زمانی در سال (۱۵ روز آخر ما‌ه‌های آبان، دی، اردیبهشت و مرداد) اقدام نماید.

تبصره: در صورت نیاز به هرگونه مکاتبه در خصوص جلسات پیش‌دفاع لازم است فقط دبیرخانه واحدهای مراکز استان با ادارات کل پژوهش ذیل معاونت‌های موضوعی مکاتبه نماید.

ماده ۴: ضروری است مدیر هیات تخصصی پس از برگزاری جلسه پیش‌دفاع، نسبت به اخذ آرای اعضای هیات تخصصی اقدام نموده و سپس نسبت به تایید یا عدم تایید کفایت در صورتجلسه پیش‌دفاع (پیوست ۲) اقدام نماید تا در سامانه پژوهشیار بارگذاری گردد.

ماده ۵: با عنایت به مصوبه شماره ۳۴۸ شورای معاونین محترم مورخ ۹۹/۷/۱۹، حق‌الزحمه اعضای هیات تخصصی به ازای هر جلسه توسط واحد محل تحصیل دانشجو پرداخت می‌گردد.

استادیار ۲/۲۵۰/۰۰۰ ریال دانشیار ۲/۷۰۰/۰۰۰ ریال استاد ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

تبصره: مشخصات فردی و اطلاعات بانکی اعضای هیات تخصصی پس از برگزاری جلسه پیش‌دفاع از طریق ادارات کل پژوهش ذیل معاونت‌های موضوعی در اختیار دبیرخانه واحدهای مراکز استان قرار گیرد تا از طریق واحدهای دانشگاهی استان اقدام لازم جهت پرداخت حق‌الزحمه صورت پذیرد.

ماده ۶: زمان انجام پیش‌دفاع مجازی یک ساعت است که به ترتیب شامل توضیحات استاد راهنما (۵ دقیقه)، دفاع دانشجو (حداکثر ۲۰ دقیقه)، نکات تکمیلی استاد راهنما (۵ دقیقه)، پرسش، شور و تصمیم‌گیری هیات تخصصی (۳۰ دقیقه) می‌باشد.

ماده ۷: دانشجو جهت انجام بیش‌دفاع مجازی، دستورالعمل برگزاری پیش‌دفاع رساله دکترای تخصصی مجازی را از سامانه پژوهشیار دریافت و مطالعه نموده و به مفاد آن دقیقاً عمل نماید.

تبصره: آدرس سامانه اختصاصی جلسه پیش‌دفاع مجازی همواره از طریق پژوهشیار اطلاع‌رسانی می‌شود.

ماده ۸: واحدهای دانشگاهی موظفند طبق “پوست ۳” تمهیدات و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای با کیفیت جلسات پیش‌دفاع فراهم نمایند.

این دستورالعمل مشتمل بر ۸ ساده و ۵ تبصره تهیه شده و در تاریخ ۹۹/۱۰/۶ به تایید ریاست دانشگاه رسیده است و از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجرا می‌باشد. مسئولیت حسن اجرای آن با معاونان پژوهشی و فناوری/علمی واحدهای دانشگاهی بوده و نظارت آن با معاونت‌های موضوعی سازمان مرکزی دانشگاه است.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

یک دیدگاه

  1. با سلام
    درخواست ارسال بخشنامه های جدید دوره دکتری تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *