خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شرط سازمان امور استخدامی برای صدور مجوز جذب هیات علمی

شرط سازمان امور استخدامی برای صدور مجوز جذب هیات علمی

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر فراخوان‌ سال جاری بر اساس آمایش آموزش عالی نباشد، سازمان امور استخدامی مجوز جذب صادر نخواهد کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ٢۶٠ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رییس هیئت عالی جذب به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

کی‌نژاد در پیش از دستور این جلسه با اشاره به مدت زمان بررسی پرونده متقاضی برای جذب، گفت: طبق گزارش‌هایی که به هیأت عالی جذب ارسال شده ماندگاری برخی از پرونده‌ها در دانشگاه‌ها به مدت ۲۷۶ روز اعلام شده و در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم این ماندگاری به ۴۴ روز کاهش داده شده است. البته ما معتقد هستیم مدت زمان بررسی پرونده متقاضی باید به ۲ هفته کاهش یابد.

همچنین جواد محمدی در این جلسه پیشنهاد داد: در روند شکایت متقاضی به دانشگاه و وزارت علوم، باید پاسخ وزارت علوم و دانشگاه به صورت مکتوب به متقاضی ارائه شود و اگر فرد درخواست اجرای ماده ۱۵ را داشت، جواب مکتوب را برای رسیدگی به هیأت عالی جذب ارسال کند.

دبیر هیأت عالی جذب افزود: طبق مقررات، شاکی حق دارد ابتدا به هیئت اجرایی و بعد از ۲ هفته در صورت عدم رضایت به هیئت مرکزی و سپس به هیأت عالی شکایت کند تا پرونده وی بازنگری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اجرای کامل مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان‌ سال جاری، خاطرنشان کرد: اگر این فراخوان‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی نباشد، سازمان امور استخدامی مجوز جذب صادر نخواهد کرد. همچنین هیأت عالی جذب نیز به جد به دنبال اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس هیأت عالی جذب تصریح کرد: گزارش اجرایی شدن مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان سال جاری توسط هیئت مرکزی جذب وزارت علوم به هیأت عالی جذب ارائه شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *