خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » درخواست ۱۵۰۰ فرصت مطالعاتی اساتید از سوی صنایع

درخواست ۱۵۰۰ فرصت مطالعاتی اساتید از سوی صنایع

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده صنایع ۱۵۰۰ درخواست فرصت مطالعاتی داشته اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، غلامحسین رحیمی در خصوص موضوعات مطرح شده در یکصد و نود و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست ۲ گزارش خیلی خوب داشتیم؛ یکی مربوط به وزارت نیرو بود که در آن، برنامه هایی در خصوص اثربخشی علم، فناوری در حوزه صنعت آب و برق، روش های مفید برای گسترش ارتباط این دستگاه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همچنین برنامه های عملیانی و تعدادی از طرح هایی را که تابحال با مشارکت دانشگاه ها انجام داده اند، ارائه و اعلام شد.

وی گفت: پیشنهاداتی هم در همین زمینه ارائه شد که این پیشنهادات را باید بررسی و پیگیری کنیم؛ بطور مثال تشکیل میز ارتباط با صنعت در دانشگاه در حوزه تخصصی صنعت آب و برق، یکی از این پیشنهادات است که قرار شد شیوه نامه ای نوشته شود و به صورت منظم و مسمتر این میز را در دانشگاه های منتخب داشته باشیم. در این میز، دستگاه ها تقاضای خود را مطرح و متقابلا دانشگاه توانمندی خود را عرضه می کند تا دوطرف بتوانند در ادامه، در چارچوب طرح ها و برنامه های مشترک، فعالیت خود را پیش ببرند.

رحیمی افزود: گزارش دوم مطرح شده در این جلسه نیز در خصوص دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با تاکید بر ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه در صنایع بود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: خوشبختانه در یک سال اخیر این مساله به عنوان یک فعالیت مستمر و جا افتاده، مطرح می شود و صنایع نیز فرصت های زیادی را برای اساتید ایجاد کرده اند. آخرین آمار ارائه شده در این خصوص، حاکی از این است که ۱۵۰۰ درخواست فرصت مطالعاتی اساتید از سوی صنایع اعلام شده که باید دانشگاه ها را آماده کنیم تا اساتید و محققان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: وزارت علوم این موضوع را هم در آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و هم در آیین نامه ارتقاء پیش بینی می کند تا مشوق ها و الزاماتی برای حضور اساتید در صنایع کشور فراهم شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *