خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تشکیل هیات اجرایی جذب هیات علمی استانی بعد از ساماندهی

تشکیل هیات اجرایی جذب هیات علمی استانی بعد از ساماندهی

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت بررسی پرونده های جذب را بعد از ساماندهی هیات های اجرایی جذب براساس آمایش آموزش عالی تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

 محمدعلی کی نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت اجرای سند آمایش آموزش عالی گفت: براساس سند آمایش آموزش عالی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد باید ساماندهی شوند.

ساماندهی دانشگاه ها به معنای انحلال نیست

وی ادامه داد: در فضای عمومی کشور این موضوع را طوری طرح کردند که هدف از این طرح، منحل کردن دانشگاه‌ها است که اصلا این حرف ها نبود، آمایش عبارت است از سیاست های یک دولت که  در آن عنوان شده است، برخی از دانشگاه ها باید باهم ادغام شوند.

کاهش دانشجو در رشته های فیزیک، شیمی، ریاضی

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی رشته ها هم در دانشگاه های علوم پزشکی ما تدریس می شود و هم در دانشگاه های  وزارت علوم که باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کاهش دانشجو در برخی از رشته ها مانند فیزیک، ریاضی و شیمی مواجه هستیم رشته های دیگری نیز هست که با کاهش دانشجو مواجه است، چه ضرورتی دارد که این رشته در یک شهر در چند دانشگاه تدریس شود، باید این رشته محلها ادغام شوند، این برنامه به تصویب هم رسیده است من اطلاع دارم دوستان نیز مشغول هستند.

ایجاد هیات جذب منطقه ای استانی

کی نژاد گفت: ما هم پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس آمایش، هیات های اجرایی جذب را در ۱۰ الی ۱۱ منطقه آمایشی ساماندهی می کنیم هر استانی یک دانشگاه مادر از وزارت علوم و یک دانشگاه مادر از وزارت بهداشت دارد، هر کدام از این دانشگاه ها یک هیات اجرایی جذب خواهند داشت برای مابقی دانشگاه های استان «هیات جذب منطقه ای استانی» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یعنی در واقع هر پرونده ای از دانشگاه هایی که ادغام شده اند در آن هیات علمی منطقه ای استانی بررسی می شود و تکلیف آنان مشخص می شود.

عملکرد بهتر وزارت بهداشت در آمایش

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: براساس آمایش آموزش عالی، رشته ها، دانشکده ها در حال ساماندهی هستند و آمایش وزارت بهداشت خوب پیش رفته و وزارت علوم هم با توجه به گستردگی که دارد در حال اجرا است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *