خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آموزش اعضای هیات علمی علوم پزشکی برای تولید محتوای مجازی

آموزش اعضای هیات علمی علوم پزشکی برای تولید محتوای مجازی

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دستورالعمل ترم مهرماه ۹۹ تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی آموزش اعضای هیات علمی جهت آشنایی با نحوه تهیه و ساخت محتوای آموزش آنلاین را در اولویت قرار دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، موضوع آموزش اعضای هیات علمی برای ترم مجازی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دستورکار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دستورالعمل ترم مهرماه ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد: اعضای هیات علمی در دانشگاه ها به منظور تهیه محتواهای آموزشی و ارائه آموزش های حضوری، غیر حضوری، پاسخگویی به سوالات دانشجویان و راهنمایی پایان نامه های دانشجویی و … در طول ترم تحصیلی و ارزیابی دانشجو در پایان ترم حضور فعال داشته باشند.

همچنین لازم است برنامه ریزی برای آموزش اعضای هیات علمی جهت آشنایی با نحوه تهیه و ساخت محتوا، شیوه های مختلف ارائه آموزش های غیر حضوری و نیز نحوه ارزیابی فراگیران در طول ترم، در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد.

تذکر: باتوجه به عدم امکان اضافه شدن (extension) ترم پائیزه، انتظار دارد برنامه های نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حتی المقدور طبق تقویم آموزشی ابلاغی اجرا شود و کلیه کلاس ها در موعد مقرر و طبق برنامه درسی ارائه  شده به دانشجویان برگزار شوند.

الزامات پیشنهادی برای برنامه های آتی:

۱) نظام مند کردن آموزش های غیرحضوری

۲) فراهم کردن بستر قانونی، مطمئن و رایگان برای ارائه آموزش های غیرحضوری. در مورد دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه ها براساس مصوبات هیات امنای هر دانشگاه برای تخفیف یا تقسیط شهریه اقدام شود.

۳) تسهیل دسترسی برای نظارت بر آموزش های غیرحضوری.

۴) تامین امنیت فضای آموزش غیرحضوری برای تبادل فایلهای آموزشی و ارتباط موثر بی  اساتید و دانشجویان.

۵) تولید محتواهای آموزشی استاندارد و تجمیع دروس استاندارد و سامانه های استاندارد ملی برای استفاده کلیه دانشگاه ها.

۶)  حفظ مرکزیت و محوریت مراکز آموزشی بعنوان قطب آموزشی در کلیه برنامه ریزی ها.

۷)  استفاده از آموزشهای غیرحضوری به معنای کفایت آموزشی نبوده و نباید از برگزاری کلاسهای حضوری در شرایط مطلوب غافل شد و لازم است حداقلی از کلاس های آنلاین برای آموزش های تئوری پیش بینی شود.

۸) نظم بخشی به ساعات آموزشی و تدوین برنامه های آموزشی مشخص هم برای اساتید و هم برای دانشجویان امری ضروری است.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *