خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام شرایط فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

اعلام شرایط فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم ضوابط و شرایط متقاضیان «فرصت مطالعاتی» در بخش صنعت را تشریح کرد و گفت: عضو هیات علمی باید هر ماه پیشرفت کار خود را معاونت پژوهشی دانشگاه گزارش دهد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدسعید سیف در گفتگو با مهر، شرایط اجرایی دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی را در سازمان ها و دستگاه های صنعتی و غیرصنعتی را تشریح کرد و گفت: ابتدا عضو هیات علمی درخواست خود را به همراه برنامه مطالعاتی براساس الگوی دانشگاه (تمامی موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مجوزدار از وزارت عتف) اعلام می کند؛ پس از آن درخواست هیات علمی در مجاری رسمی موسسه بررسی و تایید می شود. بعد از این مراحل حکم ماموریت و معرفی عضو هیات علمی به واحد عملیاتی که شامل سازمان های صنعتی، واحدهای پژوهش و توسعه و یا اقتصادی دولتی و غیر دولتی است، صادر می شود.

وی افزود: اعضای هیئت علمی یا به صورت تمام وقت ۵ روز کاری در هفته یا پاره وقت دست‌کم دو روز کاری در هفته در بخش صنعتی و یا غیرصنعتی مورد نظر حضور می یابند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم همچنین درباره ضوابط و شرایط متقاضی فرصت مطالعاتی، گفت: رشته و تخصص عضو هیأت علمی و نیازهای واحد عملیاتی باید مرتبط باشد و در دو سال گذشته نباید رکود علمی داشته باشد. دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی در دوره پیمانی ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است

سیف ادامه داد: اعضای هیات علمی دارای مرتبه علمی دانشیار و استادی نیز با گذراندن دوره های تمام وقت سه ماهه یا پاره وقت ۶ ماه از مزایای تشویقی فرصت ها بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه عضو هیأت علمی در دوره فرصت مطالعاتی مجاز به اشتغال در سازمان دیگری نیست، تصریح کرد: عضو هیئت علمی باید هر ماه پیشرفت کار خود را معاونت پژوهشی دانشگاه گزارش دهد.

سیف بیان کرد: عضو هیئت علمی باید حداکثر سه ماه پس از پایان دوره مصوبه فرصت مطالعاتی درباره فعالیت خود به طور جامع گزارش دهد؛ این گزارش مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و مواردی همچون طراحی دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت با همکاری واحد عملیاتی، چاپ مقاله یا ثبت اختراع مرتبط با موضوع صنعت، توصیه برای بهبود وضعیت مدیریت فنی و منابع انسانی و پیشنهاد اجرای طرح های پژوهشی از جمله معیارهایی است که دانشگاه اعزام کننده جزئیات آن را بررسی و درباره آن اعلام نظر خواهد کرد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ادامه داد: مقبول نبودن گزارش منجر به رد شدن دوره و محرومیت از فرصت ‌مطالعاتی بعدی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمک به افزایش شناخت اعضای هیات علمی با فضای کار واقعی در جامعه و صنعت، استفاده مفید و موثر از امکانات و آزمایشگاه ها و تجهیزات، جهت دهی به پژوهش های موسسه، کمک به رفع مشکلات علمی و تخصصی واحد های عملیاتی، شناسایی مشکلات واحدهای عملیاتی، شناسایی فناوری های مورد نیاز، مشارکت در سیاست گذاری و تعریف طرح برای اصلاح فرایندها و توسعه پایدار اقتصادی کشور مانند مصرف بهینه انرژی و ارتقاء سلامت و ایمنی و بهبود محیط زیست مردم از جمله اهداف اجرای طرح فرصت مطالعاتی اساتید به شمار می رود.

سیف به جدیدترین درخواست های واحدهای عملیاتی برای گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ تاکنون وزارتخانه ها و سازمان های متعددی از جمله وزارت نفت، وزارت کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، شرکت ملی پست، وزارت ارتباطات، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پتروشیمی، سازمان امور عشایری ایران، برخی از بانک ها و … لیست فرصت مطالعاتی خود را برای حضور اساتید اعلام کرده اند.

همچنین ببینید

اعطای فرصت مطالعاتی به اساتید دو حوزه با راه‌اندازی رشته‌های مشترک دو وزارتخانه علوم و بهداشت

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه اندازی رشته گرایش های مشترک در دانشگاه‌های زیرمجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *