خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تخصیص امتیاز ویژه به اعضای هیأت علمی درگیر با درمان کرونا

تخصیص امتیاز ویژه به اعضای هیأت علمی درگیر با درمان کرونا

در جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد برای اعضای هیأت علمی که در درمان کرونا مشارکت داشته‌اند امتیاز در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۵۴ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد علی کی‌نژاد با اشاره به برگزاری فراخوان آتی برای بورسیه‌های تعیین تکلیف نشده اظهار داشت: در ۲۴ استان هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های مادر هستند و برای بقیه استان‌ها یک ماه مهلت داده می‌شود تا براساس آمایش آموزش عالی اعلام نیاز شود.

وی یادآور شد: درمورد بورسیه‌ها، تعدادی در دانشگاه‌ها جایابی شده‌اند و تعدادی نیز در دانشگاه‌ها پذیرفته نشده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سه فراخوان برگزار شده تا کنون ۱۱۰ نفر جذب شده‌اند و همچنین ۶۶ نفر تا کنون جذب نشده‌اند و تعدادی از بورسیه‌ها نیز به هیأت عالی جذب مراجعه نکرده‌اند.

کی‌نژاد از برگزاری فراخوان بورسیه‌های تعیین تکلیف نشده در مهرماه به منظور تعیین تکلیف بورسیه‌های جامانده از فراخوان‌های قبلی خبر داد.

رئیس هیأت عالی جذب تأکید کرد: دانشگاه‌ها نمی‌توانند بدون تأیید هیأت مرکزی جذب، قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند و حتماً باید با هماهنگی و اطلاع هیأت مرکزی جذب انجام شود.

در ادامه جلسه دکتر صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از تخصیص پست به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بورسیه‌ها خبر داد.

سپس در این جلسه مصوب شد که دانشگاه‌ها گزارش مجوز صادر شده سازمان اداری و استخدامی کشور برای هر عضو هیأت علمی را به هیأت مرکزی جذب ارائه دهند.

در ادامه دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد جذب هیأت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشته‌های بالینی و ۴۰ درصد پی اچ دی است.

در این جلسه مقرر شد برای اعضای هیأت علمی که در درمان کرونا مشارکت داشته‌اند امتیاز در نظر گرفته شود. همچنین مقرر شد برای نظارت در جذب هیأت علمی، هیأتی متشکل از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دانشگاه‌ها، وزارتین و اعضای شورا به منظور بررسی موضوع تشکیل شود.

در ادامه دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار شد: هیأت عالی جذب، اسامی دانشگاه‌های متخلف در اجرای طرح سربازی را ارائه دهد.

در پایان جلسه بعد از ارائه گزارش فعالیت‌های هیأت عالی جذب در سال ۱۳۹۸، تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی بندر عباس، هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، صنعتی شیراز، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی و صنعتی کرمان تأیید صلاحیت شدند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *