خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام آمار جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۹۹

اعلام آمار جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۹۹

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از استخدام حدود ۱۰۰۰ هیئت علمی در دانشگاه‌های وزارت علوم و کمتر از ۲۰۰۰ هیئت علمی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدعلی کی‌نژاد، رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جذب سالیانه حدود یک هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته تقریبا یک هزار عضو هیئت علمی جذب کردیم و برای سال جاری نیز حدود ۹۶۰ نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی استخدام خواهیم کرد و مجوز جذب این افراد از سازمان امور اداری و استخدامی کشور کسب شده است. در واقع بودجه جذب این افراد نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد ما این است که جذب حدود ۹۶۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها برای امسال کافی باشد و یقین داریم با جذب این افراد تا حدودی نیازهای دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وضعیت جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در وزارت بهداشت خدمات مختلفی اعم از درمانی و پزشکی نیز ارائه می‌شود از فارغ‌التحصیلان دوره‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف با عنوان طرح استفاده می‌کنند و این افراد باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول ارائه خدمت شوند و بعد از گذراندن طرح کار بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها و مجوز اعلامی از سوی وزارت بهداشت جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

کی‌نژاد تأکید کرد: در وزارت بهداشت نیز سالیانه حدود و یا کمتر از دو هزار هیئت علمی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند و بعید می‌دانم دانشگاه‌ها تمامی این آمار را بتوانند جذب کنند. چرا که از پتانسیل طرح فارغ‌التحصیلان استفاده می‌کنند.

رئیس هیئت جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی که در حال گذراندن طرح خود در دانشگاه‌ها هستند یک سال قبل از اتمام دوره طرح می‌توانند تقاضای جذب را ارائه دهند و دانشگاه‌ها نیز بنابر تقاضای خود این افراد را جذب می‌کنند.

کی‌نژاد در خصوص وضعیت اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه‌ها گفت: این افراد قانون خاص خود را دارند و تقریبا بر اساس قانون اساتید تا سن ۷۰ سالگی می‌توانند در دانشگاه‌ها ارائه خدمت دهند و دانشگاه‌ها دوسال قبل از بازنشستگی از اعضای هیئت علمی خود برنامه جایگزین اعضای هیئت علمی خود را دارد. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *