خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » نهایی شدن آیین‌نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه‌ها تا پایان شهریور ۹۹

نهایی شدن آیین‌نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه‌ها تا پایان شهریور ۹۹

در دهمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی مقرر شد آیین نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه ها تا پایان شهریور نهایی و توسط وزارت علوم ابلاغ شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی امروز در دهمین نشست سال جاری مجمع پژوهشگاه های ملی که به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط مجمع پژوهشگاه های ملی کشور در خصوص تدوین آیین نامه پسادکتری، وجود این آیین نامه را جهت ساماندهی امور در پژوهشگاه ها و دانشگاه‌ها ضروری خواند.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتباری ویژه جهت جذب محققان پسادکتری در بودجه پژوهشگاه ها تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود که بتوان از بودجه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های نسبی خاص پژوهشگاه ها بر ضرورت ساماندهی فرایند جذب دانشجو در پژوهشگاه ها تاکید کرد و گفت: ساماندهی این حوزه نیازمند بحث جدی و مبسوطی است که در اولین فرصت صورت خواهد گرفت و منطقاً پژوهشگاه ها نباید در پذیرفتن دانشجوی دکتری همانند دانشگاه ها عمل کنند و باید بر حسب ضرورت و به صورت هدفمند نسبت به راه اندازی رشته هایی که در دانشگاه ها وجود ندارد اقدام کنند.

دبیر شورای عالی عتف با اشاره به ظرفیت‌های نهفته این شورا در جذب اعتبارات لازم برای پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی و ضرورت بهره گیری از این امکان، نکاتی را مطرح کرد و مقرر شد سازوکار دقیق این اقدام در جلسات آتی مجمع ملی پژوهشگاه‌ها بررسی شود.

در ادامه، دکتر رنجبر، مسئول کارگروه پسادکتری و دستیاری پژوهشی، پیش نویس آیین نامه پسادکتری را مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات اعضا مقرر شد این آیین نامه حداکثر تا پایان شهریورماه با همکاری دکتر شریفی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم نهایی شده و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شود.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *