خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب هیات علمی نخبگان خارج نشین بدون شرکت در آزمون

جذب هیات علمی نخبگان خارج نشین بدون شرکت در آزمون

وزیر علوم با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بازگشت نخبگان به کشور گفت: این نخبگان بدون آزمون جذب هیات علمی می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناروی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات وزارت علوم برای بازگرداندن نخبگان به کشور گفت: یکی از طرح‌های آموزش عالی و بنیاد ملی نخبگان جذب و بازگرداندن نخبگان خارج از کشور است.

او درباره شرایط جذب نخبگان توضیح داد: نخبگان ایرانی خارج از کشور را بنیاد ملی نخبگان به وزارت علوم معرفی می‌کند و این افراد بدون نیاز به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی می شوند همچنین نخبگان داخلی هم که شرایط نخبگی بنیاد ملی نخبگان را داشته باشند جذب هیات علمی می‌شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره سایر اقداماتی که برای ایجاد ارتباط با نخبگان مهاجرت کرده انجام می شود، گفت: ما همکاری‌های علمی متعددی با ایرانیان شاغل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی خارج از کشور داریم و این امر به برقراری ارتباطات بیشتر با نخبگان کمک می‌کند و در کنار آن رفت و آمد‌هایی نیز وجود دارد.

او ادامه داد: به عنوان مثال در سال گذشته بسیاری از محققان و اساتید ایرانی که در خارج مشغول به کار بودند و برخی از اساتید خارجی در دانشگاه‌های ما کار علمی و تحقیقاتی، سمینار، سخنرانی و کارگاه برگزار کرده اند و  در مقابل بسیاری از دانشمندان و محققان ما نیز در کشورهای خارجی کارهای علمی انجام داده اند.

غلامی بیان کرد: همکاری و تعامل ما با مراکز علمی دنیا خیلی خوب است ولی اخیراً مشکلات تحریم و برخورد‌های قهرآمیز کشور آمریکا این تبادلات را محدود کرده است و امیدواریم بتوانیم با سرعت قبل این ارتباطات را توسعه بدهیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۸ دیدگاه

  1. نخبگان اینجا بیکارند اونوقت باید بریم تحصیل کرده خارجی بیاریم؟؟ به کدوم عدالت؟ فقط برای اینکه رفته خارج؟؟؟
    پس ماهم بریم خارج اگه اینقدر ارج و قربمون میره بالا

  2. هستن کسانی که با مشقت فراوان درس میخونن درداخل کشور ، به امید جذب شدندرهیئت علمی ”’ حالا کی وچگونه محقق بشه برمیگرده به عدالت آموزشی ونه با خارج رفتن وپیشی گرفتن از بقیه .

  3. بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد و بعضی دانشجویان دانشگاههای دولتی چون امکانات مالی داشتن موفق شدن برای ادامه تحصیل به خارج از ایران برن. باید برای نخبگی معیارهایی
    قانع‌کننده وجود داشته باشه.

  4. خوبه ماها ک اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰دکتری ایران قبول شدیم رزومه های خیلی بهتری از نخبه های خارج نشینتون داشتیم!! خوبه ی کاری کنین ک دیگه هیچکس اشتباه ما رو تکرار نکنه و تن ب خوندن دکتری توی ایران با این مشقت نده ک اخرم از کساییکه رفتن خارج عقب بمونه!!!!

  5. خیلی جالبه….کاری می کنن نخبه های داخلی به دلیل نبود شغل و درآمد به خارج مهاجرت کنن، و اونایی هم که خارج هستن بیان داخل……بزرگوار شما اول به فکر نخبه های داخل باشید که نرن اونور بعد به فکر اونوریا باشید.

  6. کی گفته هر کی رفته خارج . نخبه اس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *