خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بررسی اعزام دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی خارج

بررسی اعزام دانشجویان دکتری به فرصت مطالعاتی خارج

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در هفته جاری جلسه ای برای تصمیم گیری در خصوص اعزام برخی از دانشجویان به فرصت مطالعاتی خارج که بر اثر کرونا بازمانده بودند تشکیل می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی در پاسخ به تعیین تکلیف اعزام دانشجویان دکتری که سهمیه فرصت مطالعاتی داشته اند ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند اعزام شوند، گفت: جلسه ای برای تصمیم گیری در این خصوص این هفته تشکیل می شود.

به گزارش مهر، تعدادی از دانشجویان دکتری ورودی ۹۵ در تماس با خبرگزاری مهر اعلام کردند که سهمیه فرصت مطالعاتی سال ۹۸ را دریافت کرده اند ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای های خارجی تا به امروز نتوانستند از کشور خارج شوند و به دلیل عدم شفاف سازی سازمان امور دانشجویان نسبت به این فرصت بلاتکلیف مانده اند.

این دانشجویان عنوان کردند: اخیرا سازمان امور دانشجویان با صدور بخشنامه ای به این دانشجویان تا اواخر شهریور ماه ۹۹ مهلت خروج از کشور داده است. اما سازمان متناقض عمل کرده و علی رغم این بخشنامه هیچ گونه همکاری با آنها نکرده و هیچ نامه جدیدی که لازمه انجام کارهای فرصت است صادر نمی کند.

این دانشجویان همچنین این مهلت را با توجه به طولانی بودن فرآیند اخذ ویزا عملا بی معنی و ناکافی عنوان کرده و خواستار تمدید به اندازه  یک ترم تحصیلی شدند، آنها همچنین عنوان کردند، سازمان باید تعطیلی های ناشی از کرونا را در نظر گرفته و با دانشجویان همکاری کند. در غیر اینصورت دانشجویان متضرر شده و علاوه بر هدر رفتن هزینه های انجام شده که بعضا تا ۵۰ میلیون است در انجام پایان نامه خود نیز دچار مشکل می شوند.

این دانشجویان در نامه های جداگانه به منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، خواستار تمدید مهلت استفاده از فرصت مطالعاتی خارجی تخصیص یافته و تعویق آن به زمان مناسب تری بعد از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شدند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *