خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » دلایل طولانی شدن روند جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

دلایل طولانی شدن روند جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طولانی شدن روند جذب در دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: سوابق و مدارک برخی از متقاضیان جذب این دانشگاه ها کیفیت لازم را ندارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدعلی کی‌نژاد در گفتگو با مهر درباره فرایند طولانی شدن جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: کل دانشگاه‌های کشور چه دولتی و چه غیردولتی همه یک آیین نامه جذب دارند، متقاضیان جذب در فراخوان شرکت کرده و پس از طی فرایند مربوطه در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر متقاضیان دارای مدارک و سوابق خوبی باشند، مشکل در جذب آنها وجود ندارد، منتهی برخی از متقاضیان هستند که سوابق و مدارک آنها کیفیت لازم ندارند، طبیعی است که باید یک کمیته‌ای تشکیل شود و دوباره مصاحبه شوند، البته این فرایند در این مدت کرونا طولانی شده، قبلاً طولانی نبود.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی از این متقاضیان می‌خواهند هیات‌های اجرایی جذب را دور بزنند و برخی نیز کبر سن دارند و می‌گویند حتماً باید در دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش شوند.

به گزارش مهر، علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اخیراً اعلام کرد، یکی از مشکلات موسسات غیرانتفاعی را فرایند طولانی جذب هیات علمی است.

وی افزود: صلاحیت علمی و اخلاقی اجتماعی متقاضیان هیات علمی، در هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های مادر تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات هیات‌های مذکور در دانشگاه‌های مادر بسیار با تاخیر برگزار می‌شود، روند آن این است که نهایت بین ۳ تا ۶ ماه پرونده متقاضی جذب در این هیات‌ها تعیین تکلیف شود ولی معمولاً پروسه بررسی پرونده متقاضیان در این کمیته‌ها یک تا ۲ سال طول می‌کشد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: بنابراین پرونده‌ای از هیات‌های اجرایی مرکز جذب دانشگاه‌ها به مرکز جذب وزارت علوم ارسال نمی‌شود که وزارت علوم به آن رسیدگی کند، مشکل اساسی در هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *