خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ دستورالعمل انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی پیام نور

ابلاغ دستورالعمل انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی پیام نور

دستورالعمل انتقال و ماموریت اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور بر حسب ایجاد امکان ثبت و پاسخگویی به درخواست متقاضیان از طریق سامانه مورد تجدید نظر قرار گرفته و در جلسه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی تصویب شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور، رشته محل های مورد تقاضای استان ها برای انتقال یا مأموریت عضو هیأت علمی استعلام و نتایج استخراج شده و لازم است با عنایت به دستورالعمل مصوب و استعلام بعمل آمده از استان ها، ضمن اعلام تقویم زمانی ثبت درخواست انتقال و ماموریت، از طریق ERP، ضروری است موارد زیر در نظر گرفته شود:

۱ـ در بررسی و تایید یا عدم تایید درخواست های ارائه شده از سوی افراد متقاضی، در نظر گرفتن سیاست های ابلاغی و نیز مصوبه های شورای ساماندهی دانشگاه پیام نور ضروری می باشد.

۲ـ با توجه به سیاست دانشگاه مبنی بر اهمیت آموزش الکترونیک و لزوم برنامه ریزی و هماهنگی تدریس از طریق LMS،  لازم است در تصمیم گیری برای انتقال یا مأموریت اعضای هیأت علمی حداکثر بررسی کارشناسی انجام و تأمین نیازهای آموزشی مرکز/واحدها به شیوه LMS در دستور کار قرار گرفته و اصل بر رعایت سیاست های شورای ساماندهی دانشگاه باشد.

همچنین مطابق دستورالعمل، در پاسخگویی به درخواست انتقال و ماموریت عضو (صرفاً یکی از دو وضعیت انتقال یا مأموریت قابل انتخاب و تایید از سوی استان می باشد)، از تایید درخواست به دو صورت «انتقال یا ماموریت» موکداً اجتناب شود.

درخواست متقاضیان بایستی در سامانه انتقال و ماموریت اعضای هیات علمی که در erp.pnu.ac.ir پیش بینی شده است، مطابق راهنمای پیوست توسط عضو هیأت علمی تا تاریخ ۲۵ تیرماه ثبت شود.

پس از ثبت درخواست اولیه عضو و اتمام زمان درخواست در تاریخ ۲ مرداد ۹۹، مطابق فرآیند پیش بینی شده، درخواست توسط مراجع ذیصلاح تایید و حداکثر تا تاریخ ۲۵ مردادماه به دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه اعلام شود.

چارت جریانی ثبت و تایید یا رد درخواست ها توسط مراجع ذیصلاح به شرخ زیر است:

دریافت درخواست اولیه عضو ـ حداکثر تا دوم مرداد ۹۹، بررسی توسط رئیس مرکز/واحد در صورت مخالفت اختتام فرآیند و در صورت موافقت، ارسال مستندات حداکثر تا تاریخ ۴ مرداد ۹۹ به اداری استان مبدأ، آماده سازی برای طرح در شورای آموزشی مبدأ و اخذ نظر رئیس استان مبدأ در صورت مخالفت اختتام فرآیند و در صورت موافقت ارجاع به رئیس مرکز/واحد مقصد حداکثر تا تاریخ ۷ مرداد ۹۹ در صورت مخالفت اختتام و عودت درخواست به استان مبدأ و در صورت موافقت، ارسال نظر به همراه مستندات به اداری استان مقصد.

آماده سازی برای طرح در شورای آموزشی استان مقصد و اخذ نظر رئیس استان مقصد در صورت مخالفت  اختتام و عودت درخواست به استان مبدأ و در صورت موافقت، ارجاع به دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت  علمی حداکثر تا تاریخ ۲۷ مرداد.

نکته ۲-۱: علاوه بر ثبت اطلاعات در ERP، استان مبدا بایستی کلیه اطلاعات عضو مربوطه را مطابق فرم اکسل پیوست تکمیل و به همراه صورتجلسه شورای آموزش استان طی نامه ای جداگانه به دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه تا تاریخ ۲۷/۰۵/۹۹  ارسال نماید.

نکته ۲-۲: از ارسال درخواست هایی که در سطح استان مبدا و یا مقصد موافقت نشده است، اجتناب شود.

بر اساس این ابلاغیه، اطلاعات مندرج در فرم پیوست بایستی مطابق سیستم گلستان و ذکر آمار دانشجو و اعضای هیأت علمی مبدأ و مقصد صورت پذیرد و هرگونه مغایرت در آمارهای اعلامی منجر به عدم بررسی درخواست خواهد شد.

همچنین در اعلام آمار دانشجو و عضو هیأت علمی به تناسب مبدأ و مقصد بایستی رشته و گرایش رعایت و با توجه به گرایش اطلاعات اعلام شود.

مأموریت و یا انتقال اعضای هیأت علمی پیمانی با مرتبه مربی که در سال ۱۳۹۷ تاییدیه ایشان از طرف مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت متبوع صادر شده است، ممنوع بوده و امکان مأموریت و یا انتقال وجود ندارند. در موارد ضروری و خاص، دلایل توجیهی ذکر تا پس از بررسی در کارگروه نتیجه اعلام شود.

ارائه موافقت مراکز مبدأ و مقصد و تایید رؤسای محترم استان های مربوطه نیز الزامی است.

بر این اساس، انتقال اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط، بورسیه جایابی شده، مربیان، مأمور به‌تحصیل، مربیان آموزشیار، دستیاران آموزشی، شاغلین طرح سربازی و اعضای هیأت علمی قراردادی به سایر مراکز و واحدها ممنوع می باشد.

مأموریت و یا انتقال بین استانی صرفاً برای اعضای هیأت علمی با مرتبه حداقل استادیاری و با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد و تایید شورای آموزشی استان‌های مربوطه قابل بررسی است.

توضیح:

الف: در صورت عدم رعایت هریک از موارد هشت گانه فوق، درخواست قابل بررسی نیست.
ب: امکان دریافت و بررسی درخواست از سوی استان ها پس از موعد مقرر میسر نمی‌باشد.
ج: الزامی است به اعضای محترم ابلاغ که از مراجعه حضوری و ارائه درخواست خارج از فرآیند اعلام شده در بخشنامه اجتناب فرمایند. هرگونه درخواست بدون رعایت فرآیند قابل بررسی نمی‎باشد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *