خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام ۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در نیمه اول سال ۹۹

اعزام ۳۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی در نیمه اول سال ۹۹

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۳۰۰ دانشجوی دکتری تا پایان نیمه اول سال ۹۹ به فرصت مطالعاتی خارج کشور اعزام می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهلت فرصت مطالعاتی دانشجویانی که در اواخر سال گذشته برای گذراندن دوره مجوز داشتند و به دلیل کرونا نتوانستند روادید اخذ کنند، تمدید شد و دانشجویان می توانند تا پایان شهریور اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: تعداد این دانشجویان حدود ۳۰۰ نفر است و در مورد مابقی ظرفیت ها هماهنگی های لازم با بخش های اجرایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبیعتا به دلیل بحران کرونا ظرفیت های جدید برای نیمه دوم سال اعزام می شوند و در نیمه اول سال ۹۹ تنها دانشجویانی که از سال قبل باقی مانده اند و روادید آنها تایید شده است، اعزام می شوند.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و این که نیمه اول سال ظرفیت های جدید استفاده نشد و دانشجو جدید نیز اعزام نشده است و همچنین دانشجویان نتوانستند اقدامات لازم را انجام دهند و عملا ۶ ماه نخست سال دانشجویی اعزام نمی شوند در مجموع تعداد ظرفیت ها نسبت به سال گذشته کم می شود.

تعداد درخواست دانشجویان برای تحصیل در داخل کم بوده است

صدیقی همچنین در پاسخ به اینکه چه تعداد دانشجو درخواست تحصیل در داخل کشور رسال کرده است، اظهار داشت: تا کنون تعداد درخواست از سوی دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج کشور تحصیل می کنند بسیار کم بوده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سایر کشورها نیز به شرایط عادی بازگشته و کارگاه و آزمایشگاه ها راه اندازی شده است. همچنین دانشجویان می توانند پروژه های خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در مقطع کارشناسی نیز هنوز در دنیا و در کشور ما کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود. با توجه به شرایط فوق هنوز شیوع ویروس کرونا باعث نشده تا دانشجویان در خواست زیادی برای انتقال به دانشگاه های داخلی داشته باشند.

به گزارش ایرنا سازمان امور دانشجویان اعلام کرده است تا دانشجویانی که در خارج کشور زندگی می کنند به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از کرونا درخواست خود را مبنی بر تحصیل در دانشگاه ها داخلی ارسال کنند.

با درخواست دانشجویان مساعدت شود

رییس سازمان امور دانشجویان به برگزاری جلسات شورا و کمیسیون های دانشگاه ها مبنی بر درخواست های دانشجویان در زمان کرونا اشاره و عنوان کرد: درخواست ها از سوی دانشگاه ها بررسی می شود و در خرداد ماه تعداد زیادی از پرونده دانشجویان در کمیسیون موارد خاص دنبال می شود.

صدیقی ادامه داد: وزارت علوم توصیه کرده که اگر درخواست دانشجو منطقی است، مساعدت های لازم انجام شود بنابراین امیدواریم که مشکل خاصی ایجاد نشود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *