خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام سه شیوه ترفیع پایه هیات علمی در دانشگاه تهران

اعلام سه شیوه ترفیع پایه هیات علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره ۳ شیوه ترفیع پایه هیات علمی این دانشگاه توضیح داد و تاکید کرد که انتظار می رود در هر سال اساتید یک پایه ترفیع داشته باشند.‌

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

سید حسین حسینی در گفتگو با مهر، پیرامون فرآیند ترفیع و ارتقاء اعضای هیات علمی در این دانشگاه، گفت: فعالیت های اعضای هیات علمی، طی یک فرایند زمانی تعریف شده و بمنظور ترفیع سالیانه و ارتقاء آنها، رصد می شود.

وی افزود: هر سال براساس شرایط و مقرراتی که در هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد، اعضای هیات علمی باید از مجموع فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی خود، حائز شرایطی باشند که امتیازات حاصل از آن، منجر به ترفیع سالیانه شان شود.

حسینی با بیان اینکه شرایط ترفیع در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است، ادامه داد: تفاوت بارز دانشگاه تهران با سایر دانشگاه ها در این خصوص، این است که ترفیع در اینجا به ۳ شکل صورت می گیرد. یکی ترفیع عادی است؛ به این ترتیب که هر زمان امتیاز یک عضو هیات علمی به حدی که در آیین نامه تعریف شده، برسد، فرد ترفیع می گیرد. شکل دوم، ترفیع ویژه که مختص آن دسته از اعضای هیات علمی است که فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی (عمدتا آموزشی و پژوهشی) بالاتری داشته باشند. بطور مثال؛ حضور تمام وقت و برخورداری از نظم و انضباط کاری از جمله عوامل بسیار موثر در ارزیابی این نوع از ترفیع است. بنابر این بر اساس ارزیابی فعالیتها، یک عضو هیات علمی می تواند یک پایه عادی و یک پایه ویژه، ترفیع پیدا کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه تعدادی از اعضای هیات علمی نیز که امتیاز خیلی بیشتری را کسب کنند، ترفیع پایه ممتاز را دریافت می کنند، گفت: شکل سوم ترفیع ممتاز است که تفاوت آن با ترفیع ویژه در تعداد واحدهای تدریسی و فعالیت های پژوهشی است.

وی به تفاوت تاثیر هر یک از این نوع ترفیعات در حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه مسلم است، انتظار ما از اعضای هیات علمی این است که بتوانند در هر سال، یک پایه ترفیع خود را کسب کنند.

وی همچنین از راه اندازی میز خدمات آموزشی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: از آنجا که خدمات آموزشی در دانشگاهی مثل دانشگاه تهران که هم جمعیت دانشجویی و هم جمعیت دانش آموختگی (نزدیک به ۳۰۰ هزار دانش آموخته) بزرگی دارد، موضوعی با حجم بالای متقاضی است، حسب ساماندهی به ارائه خدمات، این میز را راه اندازی کردیم تا هم بصورت حضوری و هم بصورت الکترونیکی، پاسخگوی نیازهای دانشجویان و دانش آموختگان باشیم.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *