خانه » اخبار دوره دکتری » عدم تحقق برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی در سال ۹۸

عدم تحقق برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی در سال ۹۸

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: اعزام هزار و ۸۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج در سال ۹۸ پیش‌بینی شده بود که در عمل هزار و ۲۵۰ نفر اعزام شدند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ظرفیت فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکترا ۶ ماهه اعلام می‌شود و در مجموع طبق برنامه سازمان امور دانشجویان برای سال ۹۸ اعزام هزار و ۸۰۰ نفر دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج پیش‌بینی شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی این برنامه کمتر از پیش‌بینی عملیاتی شد.

وی گفت: در مجموع در سال ۹۸ برنامه اعزام هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور عملی شد که البته برخی دانشجویان از اعزام منصرف می‌شوند و در آخر سال هم شرایط ویژه‌ای در کشور ایجاد شد.

وی گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج دانشجویان دکترا، نیازمند منابع مالی بیشتری بودیم و از این رو از بانک مرکزی درخواست اعتبار جدیدی در این بخش را داشتیم که بتوانیم این برنامه را در نیمه دوم سال ۹۸ عملیاتی کنیم و سهمیه‌های جدیدی را اضافه کنیم که البته این بودجه تامین نشد.

صدیقی تصریح کرد: برنامه سازمان امور دانشجویان برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی در سال ۹۹ هنوز نهایی نشده است و در آینده اعلام می‌شود.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *