خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تصویب آیین‌نامه تخلفات اعضای هیأت علمی در کمیسیون فرعی هیات دولت

تصویب آیین‌نامه تخلفات اعضای هیأت علمی در کمیسیون فرعی هیات دولت

مدیرکل هماهنگی هیات‌های‌ رسیدگی‌ به‌ تخلفات کارکنان‌ و انتظامی‌ اعضای هیات‌ علمی گفت: آیین‌نامه تخلفات اعضای هیأت علمی در ۵۲ ماده به تصویب کمیسیون فرعی هیأت دولت رسید.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابراهیم ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر ۵۲ ماده این آیین نامه که به پیشنهاد وزارت علوم بود، به طور کامل به تصویب کمیسیون فرعی (اجتماعی) هیأت دولت رسید.

وی افزود: این آیین نامه در مرحله بعد باید به تصویب کمیسیون اصلی هیأت دولت که به ریاست وزیر علوم برگزار می شود، برسد.

مدیرکل هماهنگی هیات‌های‌ رسیدگی‌ به‌ تخلفات کارکنان‌ و انتظامی‌ اعضای هیأت‌ علمی وزارت علوم یادآور شد: پس از تصویب این آیین نامه در هیات وزیران باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و زمان تصویب و ابلاغ آن در اختیار خانه ملت است.

ابراهیمی در مورد مهمترین بندهای آیین نامه رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی، خاطرنشان کرد: در آیین نامه پیشین، هیأت عالی نظارت و قانون اعاده دادرسی وجود نداشت که در آیین نامه جدید گنجانده شده است.

وی ادامه داد: آیین نامه رسیدگی به تخلفات کارکنان دانشگاه ها مجزا از این آیین نامه است که در مرحله بازنگری قرار دارد.

مدیرکل هماهنگی هیات‌های‌ رسیدگی‌ به‌ تخلفات کارکنان‌ و انتظامی‌ اعضای هیات‌ علمی خاطرنشان کرد: قانون رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی برای نخستین بار در سال ۶۴ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که فقط شامل دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه این قانون سال ۶۴ تاکنون هیچ تغییری نکرده است، افزود: ‌از ۲ سال گذشته که در وزارت علوم شروع به کار کرده ام، گزارش هایی مبنی بر وجود نقص در قانون رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیأت علمی به این وزارتخانه ارسال شد و حاکی از آن بود که به برخی تخلفات و جرم ها در قانون ۱۳ ماده ای اشاره نشده است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *