خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » پیگیری برای تأخیر در بازگشت به کشور بورسیه های سال های گذشته

پیگیری برای تأخیر در بازگشت به کشور بورسیه های سال های گذشته

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اکنون درحال پیگیری بورسیه های سال ۹۰ و ۹۱ هستیم، یک مقدار عقب ماندگی داشتند که پیگیری نشده بود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی در گفتگو با مهر درباره آمار بازگشت به کشور بورسیه های سالهای گذشته، گفت: از گذشته تا کنون به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد دانشجویان با تاخیر جدی در بازگشت مواجه هستند.

وی ادامه داد: البته از نظر ما تاخیر چند ماهه، تاخیر محسوب نمی شود. تاخیرهایی مد نظر ما است که تاخیرهای جدی هستند که به دلایل مختلف باعث شده این دانشجویان تعهدشان را فراموش کنند، بعد از یک مدت محدودی اگر دانشجو بازنگردد، سند تعهد وی به اجرا گذاشته می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره اینکه چه مقدار از این اسناد دانشجویان به اجرا گذاشته شده است خاطرنشان کرد: سال به سال متفاوت است. اکنون درحال پیگیری بورسیه های سال ۹۰ و ۹۱ هستیم، یک مقدار عقب ماندگی داشتند که پیگیری نشده بود.

وی درباره فرایند تاییدیه تحصیلی نیز افزود: روند تاییدیه تحصیلی سیر صعودی داشته منتهی هر تایید تحصیلی به منزله خارج رفتن نیست.

صدیقی با بیان اینکه ما فکر می کنیم از کسانی که به ما مراجعه می کنند ۷۵ تا ۸۰ درصد موفق می شوند پذیرش بگیرند، افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز اعزام با هزینه شخصی کم شده است و دانشجویان به دنبال گرفتن حمایت مالی هستند، این آمار نمی تواند به صورت دقیق آمار خروج را نشان دهد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *