خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آغاز رایزنی وزارت علوم برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان

آغاز رایزنی وزارت علوم برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان

معاون اداری و مالی وزارت علوم از طرح این وزارت برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان خبر داد و گفت: رایزنی با وزارت مسکن و شهرسازی برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان آغاز شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدتقی نظرپور در گفتگو با مهر درباره وضعیت مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها گفت: درخصوص مسکن اعضای هیئت علمی جوان، طرحی را در وزارت علوم شروع کرده ایم، اعضایی که دارای سابقه کمتر از ۱۵ سال داشته و جوان هستند مشمول این طرح می شوند.

وی ادامه داد: این طرح را در ابتدا در تهران شروع کردیم، زمینی را انتخاب کردیم ولی به چند دلیل استقبال نشد، چون درآن طرح تاکید ما براین بود اعضای هیئت علمی که مسکن ندارند ثبت نام کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: همچنین تامین مبلغی هم که تعیین شده بود، برای اعضای هیئت علمی جوان سخت بود، با اختصاص سهمیه به اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه های تهران تعداد ثبت نامی که صورت گرفت، تعدادی نبود که انتظار داشتیم، برای همین امکان خرید زمین توسط ستاد رفاهی وزارت علوم فراهم نشد.

وی ادامه داد: این درحالی است که اعضای هیئت علمی جوان که در تهران حضور داشته و بدون مسکن هستند، مشکلات بیشتری از اعضای هیئت علمی که در شهرستان ها بوده و بدون مسکن هستند، دارند.

نظرپور افزود: اعضای هیئت علمی جوان در استان تهران اگر مسکن نداشته باشند باید ۷۰ تا ۸۰ درصد از حقوق خود را بابت مسکن هزینه کنند اما در شهرهای دیگر این هزینه سبک تر است.

نظرپور یادآورشد: وزارت علوم موازی با این طرح، رایزنی خود را با وزارت مسکن و شهرسازی انجام داده است، تا در شهرستان های مختلف با کمک این وزارتخانه برای اعضای هیئت علمی جوان مسکن تهیه کند.

وی افزود: در شهرهای کوچکتر این امکان وجود دارد، وزات علوم نیز وام ۲۵۰ میلیونی ارائه می دهد که اعضای هیئت علمی جوان در شهرهای مختلف می توانند مبلغی هم خود بر روی این مبلغ گذاشته و مسکن مناسبی تهیه کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: اما در تهران برای تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان مشکل جدی داریم، معافیت وام با تسهیلات بیشتر یا کارمزد کمتر نیز نداریم. تنها وامی که به اعضای هیئت علمی می دهیم همان وام ۲۵۰ میلیون تومانی است که هم درصد سود آن  زیاد است و هم در تهران با این پول نمی شود کار خاصی کرد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *