خانه » اخبار دوره دکتری » هم‎دستی تعدادی دانشجوی دکتری با موسسات فروش پایان‌نامه

هم‎دستی تعدادی دانشجوی دکتری با موسسات فروش پایان‌نامه

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از همکاری و هم‌دستی تعدادی از دانشجویان دکتری و معدود استادان با موسسات تهیه و فروش پایان‌نامه تقلبی خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین آقابابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره  همکاری تعدادی از اعضای هیأت علمی در نگارش پایان نامه های تقلبی اظهار داشت: پایان نامه ای که دفاع می شود استاد راهنما و مشاور دارد و شاید استاد از روی سهل انگاری یا نداشتن دقت لازم متوجه اصالت پایان نامه نشود.

وی افزود: با این حال، برخی اطلاعات اجمالی نشان می دهد تعداد اندکی از اعضای هیأت علمی با موسسه های تهیه و فروش پایان نامه تقلبی همکاری دارند که البته این تعداد در حد انگشتان دست است.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم خاطرنشان کرد: طبق فهرستی که در اختیار وزارت علوم است، تعدادی دانشجوی دکتری و چند نفر از دانش آموختگان یا افرادی که دنبال شغل هستند در پایان نامه نویسی با این موسسات همکاری می کنند.

آقابابایی تاکید کرد: شناسایی این افراد از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است و مشخص شدن هویت این افراد برای وزارت علوم اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم ابتدای امسال با همکاری پلیس امنیت و مراجع قضایی اقدام به پلمب ۲۵ موسسه عرضه و فروش پایان نامه تقلبی کرد. با بررسی های وزارت علوم مشخص شد که بیشترین پایان نامه های تقلبی تهیه شده در رشته های علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی مهندسی بود.

همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد بیشترین متقاضی خرید این پایان نامه ها بودند و حدود هزار و ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی پایان نامه  در این موسسات داشتند.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *