خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » حل مشکل بودجه و ردیف بورسیه های بلاتکلیف

حل مشکل بودجه و ردیف بورسیه های بلاتکلیف

رئیس هیئت عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی از رفع مشکل بودجه و ردیف ویژه بورسیه ها خبر داد و گفت: از فراخوان ۹۶ تا سال جاری حدود ۵۸ بورسیه بلاتکلیف مانده اند که تا بهمن ماه تعیین تکلیف می شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد علی کی نژاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت جذب و جایابی بورسیه های بلاتکلیف گفت: در فراخوان بورسیه بلاتکلیف در سال جاری، ۳۵ نفر واجد شرایط بودند که پرونده آنها به وزارت علوم ارسال شد در صورتی که وزارت علوم بورس آنها را تایید کند،  اقدام اجرایی در رابطه با آنها آغاز می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۳۵ نفر، ۶ نفر نیز بعد از مهلت فراخوان مراجعه کردند که پرونده آنها نیز برای تایید بورس به وزارت علوم ارسال شده. در صورت تایید، تعداد بورس های واجد شرایط در سال جاری ۴۱ نفر می شود.

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بورسیه های بلاتکلیف امسال  ۴۱ نفر هستند که باید تایید وزارت علوم از نظر بورس را داشته باشند تا در مرحله بعد، کمیته جایابی فرایند جایابی آنها را آغاز کند.

وی ادامه داد: پرونده بورسیه ها بررسی می شود که آیا مشکل عدم پذیرش آنها مربوط به سن، کاهش دانشجوی دانشگاه، معدل و اعتبار همترازی بوده و یا اینکه موارد دیگر بوده است، موارد و مشکل مربوط به بودجه و ردیف بورسیه های حل شده است.

وی درباره تعداد جمع کل بورسیه های بلاتکلیف گفت: در فراخوان سال ۹۶ آنچه بورسیه بلاتکلیف مانده حدود ۱۱ نفر است در فراخوان سال ۹۷ حدود ۶ نفر و در فراخوان سال جاری نیز ۴۱ نفر بلاتکلیف هستند که دانشگاه ها این افراد را به دلایل مختلف نپذیرفته اند.

کی نژاد تاکید کرد: تعدادی از این بورسیه های در دانشگاه آزاد جذب شده اند و تا بهمن ماه تمام آنها تعیین تکلیف می شوند.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *