خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » پشتیبانی بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان صاحب استعداد برتر نوورود در سال ۹۸

پشتیبانی بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان صاحب استعداد برتر نوورود در سال ۹۸

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، تسهیلات ویژه‌ای را به دانشجویان مستعد مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، تسهیلات ویژه‌ای از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار همکاری‌های علمی- اجرایی/ فن‌یاری، اعتبار توان‌مندی آموزشی، اعتبار توان‌مندی کارآفرینی ، اعتبار ارتباطات علمی و … را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات و مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

۱. دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه پشتیبانی‌های از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸» هستند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

۲. ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ  ۱۳۹۸/۷/۱ آغاز شده و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، سی‌ام مهر ماه سال جاری است.

۳. در سال اول مقطع کارشناسی و دکتری‌حرفه‌ای، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی می‌شوند:

ب. دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی
ج. دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی
د. دارندگان رتبه ۱ تا ۸۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی
ه. دارندگان رتبه ۱ تا ۴۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر

۴. برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی درسال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، بدون محاسبه امتیاز، مشمول پشتیبانی‌های دانشجویی می‌شوند؛ اما لازم است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌های سامانه» انتخاب کنند.

۵. دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که متقاضی بررسی پرونده از طریق محاسبه امتیاز هستند باید مشخصات فردی ، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در درگاه اینترنتی آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج نمایند.

۶. پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. شایان ذکر است ثبت اطلاعات ،‌ بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه مذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *