خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » عدم استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج به دلیل مشکلات ارزی

عدم استفاده از سهمیه فرصت مطالعاتی خارج به دلیل مشکلات ارزی

رئیس دانشگاه قم گفت: در سال تحصیلی جاری این دانشگاه به دلیل تغییر در سیاست های ارزی نتوانست دانشجویان دکتری را برای فرصت های تحقیقاتی خارج از کشور اعزام کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عسگر دیرباز در گفتگو با مهر با اشاره به اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های تحقیقاتی خارج از کشور گفت: به علت تغییر در سیاست‌های ارزی کشور، در روند اعزام دانشجویان این دانشگاه نیز تغییراتی ایجاد شد.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در سال گذشته فقط یک نفر از دانشگاه قم برای استفاده از فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شد، و در سال جاری به دلیل مشکلات ارزی نتوانستیم اعزامی داشته باشیم.

به گزارش مهر، اخیرا مجتبی صدیقی درباره رفع مشکل ارز دانشجویی برای سال تحصیلی جدید گفت: این موضوع پیگیری شده همچنین با بانک مرکزی صحبت کرده و نیاز ارزی که تا پایان سال، برای برگزاری فرصت تحقیقاتی، دانشجویان بورسیه خارج و بورسیه های زبان و ادبیات فارسی داریم را جمع بندی کرده و به بانک مرکزی ارائه داده ایم و امیدواریم حداقل بخشی از آن تامین شود.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به محدودیت اعتبارات ریالی و ارزی برای اعزام دانشجویان داخل به فرصت تحقیقاتی خارج کشور، کار را با ظرفیت محدودی شروع کردیم و در حال انجام کارهای این ظرفیت محدود هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با توجه به شرایط ارزی مشخص نیست در  ۶ ماه دوم سال نیز سهمیه جدیدی برای فرصت تحقیقاتی خارج کشور داشته باشیم یا خیر.

صدیقی افزود: اما در فرصت تحقیقاتی داخل محدودیتی نداریم و این کار در حال انجام است.

یادآور می شود پیش از این برخی مسئولان دانشگاهی از ایجاد مشکل برای اعزام دانشجویان دکتری برای انجام فرصت‌های مطالعاتی خبر داده بودند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *