خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » ایجاد دوره پسادکتری بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

ایجاد دوره پسادکتری بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از تصویب دستورالعمل جذب داوطلبان بین‌الملل پسادکتری با رویکرد تحقق اهداف نقشه علمی دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر احمد اسماعیل‌زاده از تصویب دستورالعمل جذب داوطلبان بین‌الملل پسادکترا (Post Doctorate) با رویکرد تحقق اهداف نقشه علمی دانشگاه در حوزه فعالیت‌های آکادمیک و به منظور توسعه زیرساخت‌های منابع انسانی پژوهشی خبر داد.

وی گفت: این دوره برای ارتقای توانایی‌های آکادمیک دارندگان مدارک دکتری تخصصی (Ph.D) و یا دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی، در یک زمینه خاص مرتبط با فعالیت‌های دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه و با در نظر گرفتن مفاد دستورالعمل برگزاری دوره پسادکتری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرایی می‌شود.

معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون پژوهشگر بین‌الملل پسادکتری جذب نکرده است و دستورالعمل مذکور با هدف تسهیل شرایط پذیرش این متقاضیان تدوین شده است.

اسماعیل زاده به تشریح شرایط متقاضیان بین‌الملل برای گذراندن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و اظهار داشت: داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D)، دانشنامه تخصصی بالینی و یا فوق تخصص بالینی در رشته‌های مورد تأیید و انتشار حداقل یک مقاله در مجلات معتبر داخلی یا خارجی نمایه شده در پایگاه‌های PubMed یا ISI به عنوان نویسنده اول یا مسئول و یا ثبت حداقل یک اختراع در زمینه‌ای که متقاضی می‌خواهد دوره پسادکتری را طی کند، از جمله شرایط تعریف شده است.

وی افزود: همچنین کسب پذیرش از یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده یا مرکز مورد تقاضا به عنوان استاد راهنما که دارای حداقل یک طرح تحقیقاتی مصوب در رابطه با زمینه مورد تقاضای دوره پسادکتری در شورای پژوهشی دانشگاه یا شورای پژوهشی یکی از مراکز دارای ردیف مستقل مالی باشد، نیز ضروری است.

معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حداقل طول دوره یک سال و حداکثر دو سال خواهد بود، اظهار داشت: لازم است که طول مدت دوره در ابتدا توسط استاد راهنما تعیین و اعلام شود چرا که حداکثر یک بار قابل تمدید خواهد بود.

وی تاکید کرد: در پایان، گواهی گذراندن دوره با اعلام استاد راهنما و تأیید شورای پژوهشی دانشکده یا مرکز تحقیقاتی، به امضاء استاد راهنما و معاون پژوهشی دانشگاه صادر می‌شود.

اسماعیل‌زاده در ادامه شرایط استاد راهنمای دوره پسادکتری برای داوطلبان بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: برخورداری از مرتبه استادی و یا دانشیاری، وابستگی تمام‌وقت یا پاره‌وقت به دانشکده یا مرکز تحقیقاتی مربوطه، داشتن پروپوزال مصوب در راستای برنامه پژوهشی میان‌مدت یا بلندمدت دارای اهداف مشخص در یک حیطه معین و خاص و برخورداری از تألیفات علمی معتبر، شامل حداقل چهار مقاله در مجلات نمایه شده در ISI یا PubMed در حیطه مرتبط با برنامه پژوهشی ذکرشده در سه سال گذشته به عنوان نویسنده اول یا مسئول اهم شرایط استاد راهنما است.

وی اضافه کرد: استاد راهنما در هر مقطع زمانی، می‌تواند هدایت یک پژوهشگر پسادکتری را به عهده گیرد و اساتید راهنمایی که دارای حکم تمام‌وقت جغرافیایی هستند در هر مقطع زمانی می‌توانند هدایتگر دو پژوهشگر پسادکتری باشند.

معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل با بیان اینکه در قالب دستورالعمل مذکور حقوق مادی و معنوی پژوهشگر نیز دیده شده است، افزود: هیئت علمی متقاضی برگزاری دوره، باید پروپوزال پژوهشی را به دانشکده یا مرکز تحقیقاتی مربوطه تسلیم کند و پروپوزال‌های واصله از مراکز غیرمستقل، پس از طرح و تأیید در شورای پژوهشی مجموعه مورد نظر، باید در شورای پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه نیز به تصویب برسد.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: اساتید متقاضی باید پژوهشگر داوطلب شرکت در دوره را انتخاب و درخواست وی را به مرکز مربوطه ارائه کند تا پس از تأیید در شورای پژوهشی دانشکده یا مرکز تحقیقاتی، در شورای پژوهشی پردیس بین‌الملل هم تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل جذب داوطلبان بین‌الملل پسادکتری در هشت ماده و ۹ تبصره به تصویب هیئت رئیسه پردیس بین‌الملل دانشگاه رسیده و به تازگی پس از تأیید معاونت پژوهشی دانشگاه به دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده است.

همچنین ببینید

جذب هیات علمی پرستاری چالشی جدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

ضرورت توجه جدی به وضعیت هیات علمی پرستاری

کمبود هیات علمی پرستاری، یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و تبدیل وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *