خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » اصلاح سازوکارهای جذب و ارتقای هیات علمی در دانشگاه آزاد

اصلاح سازوکارهای جذب و ارتقای هیات علمی در دانشگاه آزاد

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اصلاح سازوکارهای جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بنا داریم به مدت ۵ سال، هر سال هزار عضو هیأت علمی جذب کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه، با تاکید بر تهیه سند جذب مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، تهیه سند جذب و امور هیأت علمی مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی را برعهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی افزود: تهیه این سند در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تکمیل شدن است و پس از اتمام، از سوی دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دکتر رنجبر به موتور پیشران کشور در عرصه‌ علم و فناوری به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: موتور پیشران کشور درواقع جوان نخبه، انقلابی، باانگیزه، متعهد، کارآمد و متخصص است. وظیفه اصلی ما در مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز جذب جوانان انقلابی، حزب‌الهی، ولایی و متخصص به عنوان اعضای هیأت علمی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان با استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاه‌ها، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «لازم است در علوم بنیادی و پایه، سرمایه گذاری مستمر و حرکت پیش‌دستانه داشته باشیم و راه دستیابی به حقایق کشف نشده در عالم را زمینه سازی و طی کنیم.» خوشبختانه درحال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی به وجود آمده که محققان و پژوهشگران می توانند در مرزهای دانش حرکت کرده و به دنبال کشف حقایق بروند.

وی با اشاره به فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بنا داریم به مدت ۵ سال، هرسال هزار عضو هیأت علمی جذب کنیم. در همین راستا، پس از فراخوان ۱۳۹۷ حدود ۱۵۵۵ نفر به منظور انجام مصاحبه به استان‌ها معرفی شده بودند که مصاحبه ۱۰۵۸ نفر انجام شده و صلاحیت علمی ۴۱۱ نفر نیز تأیید شده که پرونده آنها برای ارزیابی صلاحیت عمومی در اختیار دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

دکتر رنجبر ادامه داد: ۱۳۰۰-۱۲۰۰ نفر از افرادی که در فراخوان‌های سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ شرکت کرده و حتی صلاحیت علمی و عمومی آنها نیز تأیید شده، متأسفانه هنوز حکم ندارند و بلاتکلیف هستند که تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله تا مهرماه ۱۳۹۸ این افراد را نیز به ناوگان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کنیم.

رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف تعیین شده، هم منابع انسانی باید مورد توجه باشد و هم منابع سرشار مادی. در دانشگاه آزاد اسلامی نظام مدیریتی واحدها باید به گونه ای باشد که این دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی و تراز تمدن نوین اسلامی قرار گیرد و با تحقق تمدن نوین اسلامی، زمینه‌ ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

وی با تأکید کرد: در جذب نیروهای جوان به عنوان اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید نهایت دقت رعایت شود.

دکتر رنجبر خاطرنشان کرد: مواردی چون وجود نگرش کمی‌گرا، ضعف در نیازمحوری، عدم تأکید بر نیاز کشور در جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی، یکسان‌نگری، امتیازدهی نامتوازن و… ازجمله مواردی است که نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به اصلاح سازوکارهای جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی و برقراری وضعیت مطلوب با توجه به شاخص‌های موجود، اظهار داشت: استفاده از روش‌های مشارکتی و جمع‌سپارانه در طراحی سازوکارها، استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های جوان کشور، تغییر پایه شتاب علمی از تعداد مقالات به پیشرفت‌های کیفی و کاربردی و… ازجمله راهبردهای اصلاح سازوکارهای فرآیند جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی است.

رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در گام نخست خود مسیر موفقیت‌آمیزی طی کرده که بی‌شک عامل تحقق آن، جوانان نخبه بوده اند، گفت: در گام دوم دانشگاه نیز تلاش داریم با جذب جوانان متخصصِ انقلابی و متعهد، با یک رویکرد جهادی هوشمندانه مبتنی بر راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی بسازیم.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۳ دیدگاه

  1. سلام وعرض ادب
    لطفا در فراخوان بعدی شرط میانگین معدل کارشناسی وکارشناسی ارشدبالای ۱۵ قرار دهید تا اگر فردی صلاحیت دارد ودر یک مقطع معدل پایینی به خاطر شرایط زندگی در یک مقطع تحصیلی را آورده است بتواند شرکت کندوهمینطور شرط سنی را برای دانشجویان دکتری بیشتر از ۳۵ قرار دهید
    با تشکر از شما

  2. لطفا بررسی بفرمایید جواب فراخوان ۹۷ دانشگاه آزاد کی میاد؟
    کمتر از یک ماه به شروع ترم جدید مونده

  3. جناب دکتر ولایتی و جناب دکتر رنجبر،
    تو را به خدا من و امثال من که در فراخوان های قبلی صلاحیت علمی و عمومی تایید شده و همچنان بلاتکیف هستیم را استخدام کنید. خسته شدیم از پیگیری. خدا خیرتان بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *