خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » رد صلاحیت علمی ۳۰ درصد مدرسان از مراکز علمی کاربردی یزد

رد صلاحیت علمی ۳۰ درصد مدرسان از مراکز علمی کاربردی یزد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد رد صلاحیت علمی ۳۰ درصد مدرسان از مراکز این دانشگاه را از جمله اقدامات اصلاحی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر «محمدصالح احمدی راد» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا با هدف تامین نیروهای مهارتی بازار شکل گرفت ولی در مقطعی از دوران همانند بسیاری از دانشگاه‌ها توسعه کمی را در دستور کار قرار داد به طوری تعداد مراکز دانشگاهی این دانشگاه در کشور به حدود ۱۲۰۰ مرکز افزایش یافت که البته برخی از آنها نیز فاقد استانداردهای آموزشی بودند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با حضور دکتر امید در راس مدیریت این دانشگاه، دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو معدود دانشگاهی در کشور به شمار می‌آید که موضوع اصلاحات در داخل دانشگاه را به رغم تاثیر روی کاهش درامدها و سودآوری دانشگاه اعمال کرده است.

احمدی ساماندهی مدرسان دانشگاه را یکی از این اقدامات اصلاحاتی ذکر و در این باره تصریح کرد: نظر به این که در گذشته برخی مدرسان بدون بررسی صلاحیت‌های علمی در دانشگاه پذیرش شده‌اند، با این اقدام صلاحیت علمی آنها مورد پایش رار گرفت به طوری که در وهله نخست بیش از ۳۰ درصد مدرسان دانشگاه در استان یزد رد صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اعلام فراخوان برای جذب مدرسان جدید برای جایگزینی مدرسان ردصلاحیت شده، تاکید کرد: این رصد و پایش صلاحیت علمی به صورت مستنمر دنبال خواهد شد.

وی اجرای کامل مصوبه شورای عالی اداری را توسط این دانشگاه از دیگر این اقدامات ذکر کرد و گفت: براساس این مصوبه که منع دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های آموزشی را دنبال می‌کرد، از مجموع ۱۲۰۰ مرکز آموزشی فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور نیمی از آنها منحل و تعدادشان به ۵۶۰ مرکز رسید.

این مسئول کاهش مراکز را در استان یزد بیشتز از کشور خواند و گفت: در استان یزد ۲۲ مرکز فعال دانشگاهی علمی کاربردی به ۹ مرکز کاهش یافت ولی با توجه به امکان واگذاری برخی از این مراکز به بخش خصوصی، دو مورد از آنها یعنی مراکز بهزیستی و فرهنگ و هنر با واگذاری به بخش خصوصی ادامه فعالیت خواهند داد و در مجموع با ۱۱ مرکز دانشگاهی در سال تحصیلی جدید ادامه خواهیم داد.

وی از منع قانونی فعالیت مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی که تعداد آنها در کشور ۲۳ مورد و در یزد دو مورد در شهرستان‌های بافق و میبد است، خبر داد و گفت: البته این دو مرکز در استان به زودی با واگذاری به بخش خصوصی، فعالیت خود را به صورت قانونی ادامه خواهند داد.

دکتر احمدی یکی دیگر اقدامات دانشگاه در جهت ارتقای کیفی خدمات آموزشی خود را ساماندهی رشته‌های تحصیلی عنوان کرد و گفت: برخی از رشته‌های آموزشی هیچ تناسبی با موضوع مهارتی بودن رشته‌های این دانشگاه نداشتند لذا محدودیت‌های برای پذیرش دانشجو در این رشته‌ها اعمال کرده‌ایم.

وی بازنگری در سرفصل‌های رشته‌های اموزشی را نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی حائز اهمیت خواند و ازدر حال اجرا بودن این مهم خبر داد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد همچنین از اساسنامه‌دار شدن تمام مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: بدین نحو مراکز نمی‌توانند بدون دلیل اقدام به تعطیلی مرکز کنند چرا که با اساسنامه‌دار شدن امکان پیگیری حقوقی این قبیل اقدامات آنها وجود خواهد داشت.

وی یکی از مشکلات گذشته در این دانشگاه را تبدیل برخی مراکز دانشگاهی به محلی برای ارتقاء مدارک تحصیلی کارکنان دولت اعلام کرد و گفت: در همین راستا و به رغم این که به ارتقای دانش کارکنان دولت احترام می‌گذاریم ولی محدودیت‌های پذیرش لحاظ کردیم به نحوی که مقرر شد ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه غیرکارمند باشند.

دکتر احمدی در پایان کلیات اصلاحات در دانشگاه را برای بازگشت به رسالت‌های ابتدایی این دانشگاه یعنی پرورش نیروهای مهارتی مورد نیاز جامعه موثر دانست و گفت: براساس ارزیابی و سطح‌بندی صورت گرفته در کشور نه تنها جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور بلکه در استان نیز شاهد ارتقای سطح هستیم به نحوی که تعداد مراکز دانشگاهی علمی کاربردی استان در سطح دو از ۲ مرکز در سال گذشته به ۷ مرکز و تعداد مراکز سطح سه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سال جاری تنها یک مورد است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات در ساختار اموزشی و اداری دانشگاه به عنوان مشوقی برای جذب بیشتر دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید موثر واقع شود.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *