خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اخلاق حرفه ای پیش شرط جذب اعضای هیئت علمی گروه پزشکی

اخلاق حرفه ای پیش شرط جذب اعضای هیئت علمی گروه پزشکی

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به شاخص های تعریف شده جهت جذب اعضای هیئت علمی گفت: اخلاق حرفه ای پیش شرط و لازمه جذب اعضای هیئت علمی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید علی حسینی در حاشیه نخستین مجمع دبیران ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی کشور افزود: اخلاق حرفه ای پیش شرط و لازمه جذب اعضای هیات علمی بوده و شخصی که دارای صلاحیت عمومی  لازم برای شاخصهای تعریف  شده نباشد در فرایند جذب قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: چرا که که علم بی اخلاق نه تنها مفید نیست بلکه خسران به بار می آورد و این شاخص مصوب شده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت بهداشت و سایر موسسات عالی آموزشی نیز لازم الاجرا است.

حسینی اظهار داشت: براساس مصویه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کشور به ۱۰ کلان منطقه آمایشی تقسیم و دانشگاه ها، دانشکده ها و  موسسات آموزش عالی علوم پزشکی با محوریت دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی ساماندهی شده که در سطح کلی اختیارات وسیعی به آنها محول و از آنها خواسته شده مدیریت حوزه آموزش را در کلان مناطق به عهده بگیرند.

وی هدف از برگزاری اولین مجمع دبیران کلان مناطق  دهگانه آمایش سرزمینی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را هم اندیشی و هماهنگی دبیران مناطق آمایشی و معاونین آموزشی دانشگاه های بزرگ کشور و ارائه مشاوره تخصصی در رفع چالشها و کمک به سیاستگذاری های وزارت بهداشت در حوزه آموزش و برنامه های تحول دانست.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: با توجه به سطوح و مقاطع  تحصیلی مختلف و تنوع رشته در دانشگاه های علوم پزشکی، جذب هیئت علمی دارای اهمیت بسزایی بوده و برخی از دانشگاه ها در نحوه فراخوان و جذب اعضای هیئت علمی تجارب خوبی داشته اند.

وی افزود: در این راستا فرایند نیاز سنجی، جذب، بازنشستگی، ارتقا، ارزیابی و کنترل عملکرد و هرم اعضای هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع بندی نظرات،  پیشنهاداتی جهت ایجاد وحدت رویه در برنامه ها و سیاست های وزارت بهداشت ارائه شد.

مجمع دبیران ستاد تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی کشور با حضور معاونان آموزشی کلان مناطق آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار و علاوه بر موضوعات مرتبط با اعضای هیئت علمی، مشارکت اعضای هیئت علمی در بسته های تحول و مسائل بین المللی سازی دانشگاه بررسی شد.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *