خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » همکاری ۱۱۵ پژوهشگر متقاضی دوره پسادکتری با دانشگاه تهران

همکاری ۱۱۵ پژوهشگر متقاضی دوره پسادکتری با دانشگاه تهران

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی غیرمقیم گفت: از سال ۹۴ تاکنون تعداد ۱۱۵ پژوهشگر متقاضی دوره پسادکتری با دانشگاه تهران همکاری کرده‌اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمد رحیمیان با اشاره به موافقت‌نامه طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی غیر مقیم در سال ۱۳۹۸ گفت: به‌منظور ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با همتایان داخلی و با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور طرح همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از آذر ماه ۱۳۹۲ با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان کلید خورد.

وی، افزود: به‌دنبال اجرایی شدن این طرح، دانشگاه‌ها و مراکز معتبر آموزشی و پژوهشی ظرفیت‌های خود را در قالب دوره پسادکترا، فرصت مطالعاتی، همکاری به‌عنوان استاد مدعو، فعالیت‌های فناورانه، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات حمایت از استادیار جوان و نظام وظیفه تخصصی اعلام کردند.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه تهران، تاکنون ۸۷ پایگاه به این طرح اضافه شده است و هر سال به‌منظور بهبود فعالیت و بهره‌مندی از تجارب افراد متخصص پایگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که دانشگاه تهران توانست در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب رتبه اول در بین ۹۰ پایگاه همکار شود

رحیمیان تصریح کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، به‌عنوان مجری طرح مذکور از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون نسبت به جذب و پذیرش پژوهشگران متقاضی همکار با این دانشگاه اقدام کرده است.  بر اساس این طرح و با توجه به آمار تاکنون تعداد ۱۱۵ پژوهشگر متقاضی دوره پسادکتری با دانشگاه تهران همکاری کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ سخنرانی و کارگاه آموزشی توسط متقاضیان در این دانشگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران تاکنون ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است، خاطر نشان کرد: دانشگاه این مبالغ دریافتی را در جهت پرداخت کمک هزینه سفر به متقاضیان سخنرانی، پرداخت حقوق ماهانه به پژوهشگران پسادکتری و گرنت تحقیقاتی به استادان پذیرش‌دهنده برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و لوازم مصرفی هزینه کرده است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *