خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » الزام فرصت مطالعاتی هیات علمی‌های جدید در صنعت

الزام فرصت مطالعاتی هیات علمی‌های جدید در صنعت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برآورد هزینه‌ سنگین فرصت مطالعاتی ۶ ماهه اساتید جوان هیات علمی در بخش صنعت، گفت: اعتبار این طرح دیده شده و این سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ۳۰ سال بهره خواهد داد و اثرگذاری بلندمدت دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره برآورد هزینه‌ فرصت مطالعاتی ۶ ماهه اساتید جوان هیات علمی در بخش صنعت که گفته شده ارقام هزینه‌ای سنگینی را به وزارت علوم تحمیل می‌کند، گفت: این کار کارشناسی‌شده است و منافع درازمدت آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: وقتی یک نفر را ۴ سال به خارج از کشور می‌فرستیم و کلی برای او هزینه می‌کنیم، به این دلیل است که منافعی را برای آن متصور هستیم. در موضوع فرصت مطالعاتی در بخش صنعت هم همین‌ منافع دیده شده است.

غلامی گفت: هیات علمی جوان که به بخش صنعت می‌رود، مسائل و مشکلات بخش صنعت را از نزدیک لمس می‌کند و با مجموعه مدیریتی و حتی تحقیقاتی در بخش صنعت برقرار می‌کند و وقتی پس از ۶ ماه به دانشگاه خود باز می‌گردد، این ارتباط باعث می‌شود یکی از تلاش‌هایی که در کار علمی خود انجام می‌دهد، تلاش برای حل مسائل و مشکلات آن صنعت و صنایع وابسته به آن مجموعه باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بنابراین اگر فرض کنیم یک هیات علمی قرار است حداقل ۳۰ سال خدمت کند، سرمایه‌گذاری ۶ ماهه ۳۰ سال بهره خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتبار لازم برای اجرایی شدن این طرح دیده شده است، گفت: قطعا دیده شده زیرا حقوق اعضای هیات علمی جزء بودجه دیده‌ شده ثابت است و ما فقط تصمیم گرفته‌ایم به این آقا یا خانم بگوییم که به فرصت مطالعاتی برود.

غلامی با تاکید بر اینکه حتما شخصی که به فرصت مطالعاتی در بخش صنعت می‌رود،‌گزارش کار ارائه می‌کند و نتایج کار را بررسی می‌کنیم، گفت: با پیش‌فرض‌ اثرگذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاری برای فرصت‌ مطالعاتی ۶ ماهه سرمایه‌گذاری زیادی نیست.

به گزارش فارس، پس از الزامی شدن گذراندن دوره ۶ ماهه فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی جوان،  مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهش وزارت علوم از برآورد  سنگین این طرح صحبت کرد و گفت: برآورد هزینه برای ورود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر به صنعت و تأمین حقوق آنها از طرف وزارت علوم عدد بسیار بزرگ است که گاهی از اعلام عدد و پرداختن به آن ترس داریم و انتظار می‌رفت بخش صنعت یا سازمان گسترش در تامین بخشی از هزینه‌ها کمک کند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *