خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » شرط رسمی شدن اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها از سال ۹۸

شرط رسمی شدن اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها از سال ۹۸

وزیر علوم از الزام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای حضور شش ماهه در مراکز صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه این وزارتخانه تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که از سال ۹۸ به صورت پیمانی به استخدام این مراکز در می‌آیند، برای تبدیل وضعیت به قرارداد رسمی موظف هستند به مدت حداقل ۶ ماه در قالب فرصت مطالعاتی در مراکز صنعتی حضور یابند و در این مدت نیز وزارت علوم حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری از برنامه وزارت علوم به منظور توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ موظف کردیم تمامی اعضای هیأت علمی که در قالب پیمانی استخدام دانشگاه‌ها می‌شوند باید حدود شش ماه دوره‌های مهارت آموزی را در مراکز صنعتی بگذرانند و در این مراکز حضور داشته باشند. در واقع در این مدت اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌ها حقوق دریافت خواهند کرد و این برنامه یک فرصت مطالعاتی کوتاه مدت به اعضای هیأت علمی است و آنها با گذراندن این فرصت مطالعاتی می‌توانند درخواست رسمی شدن داشته باشند. در واقع با اجرای این برنامه اعضای هیأت علمی فرصتی برای حضور در مراکز صنعتی و گذراندن دوره‌های مهارت آموزی پیدا خواهند کرد و یک رابطه تحقیقاتی علمی بین بخش‌های دانشگاهی و صنعتی به منظور تحقیق و توسعه صنایع مختلف و حتی دانشگاه‌ها شکل خواهد گرفت.

وی همچنین از آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این آئین‌نامه ارتقا که در حال حاضر در دانشگاه‌ها وجود دارد بیشتر به بحث نظری فعالیت‌های اعضای هیأت علمی توجه می‌کند و کمتر به بخش‌های عملی توجه می‌شود اما با بازنگری که در این آئین‌نامه صورت گرفته به بخش‌های علمی، عملی و مهارتی اعضای هیأت علمی نیز توجه می‌شود.

دکتر غلامی تاکید کرد: آئین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی در حال حاضر در هیأت‌های ممیزه دانشگاه‌ها در حال بررسی است و به محض تأیید در این مراکز بخش امتیازدهی به فعالیت‌های علمی در عرصه‌های صنعتی، مهارتی و پژوهشی نیز جز محاسبه امتیازات ارتقای اعضای هیأت علمی قرار خواهد گرفت و اینگونه نیست که اعضای هیأت علمی صرفاً بر حسب فعالیت‌های مکتوب خود ارتقا یابند.

وزیر علوم تاکید کرد: برای اینکه دانشگاه‌های حضور خود را در صنایع نشان بدهند توصیه می‌شود در مناطقی که مستقر هستند به مشکلات و نیازهای مناطق حوزه خود به عنوان یک دغدغه مورد توجه قرار دهند و در این راستا در شورای برنامه ریزی و نوآوری استانی که رؤسای دانشگاه‌های بزرگ استان با انتخاب وزیر علوم حضور داشتند دبیرخانه‌ای ایجاد شد و تلاش بر این بود که اعضای هیأت علمی و دانشگاه‌های آن منطقه به مشکلات حوزه‌های خود به عنوان یک اولویت ویژه توجه کند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *