خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بررسی راهکارهای استفاده بهینه از فرصت‌ مطالعاتی اساتید

بررسی راهکارهای استفاده بهینه از فرصت‌ مطالعاتی اساتید

راهکارهای استفاده بهینه از فرصت‌های مطالعاتی اساتید دانشگاه در راستای رونق تولید در کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۰۱ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

این جلسه در ادامه بررسی موضوع «روش های استفاده بهینه از فرصت‌های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت در راستای رونق تولید ملی» گزارش دکتر سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که در سال گذشته برای فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه‌های نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت معدن و تجارت سازمان و حفاظت محیط زیست امضاء شده این موضوع نیز مورد اشاره قرار گرفت که در این تفاهم‌نامه‌ها و در قالب دوره‌های آموزشی امتیاز ارتقاء برای اساتید در نظر گرفته شده و این امتیازات در سامانه مپفا ثبت خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش همچنین پیشنهاد شد شورای عالی انقلاب فرهنگی از ظرفیت اعضای هیئت علمی در قالب فرصت مطالعاتی استفاده کند و موضوع فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی جهت جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی در جلسات این شورا طرح شود.

پس از ارائه نظرات، نسرین سلطانخواه گفت: محیط علم و فن‌آوری برخلاف تصور غالب صرفاً به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها محدود نمی‌شود.

وی افزود: مراکز دانشگاهی بخشی از محیط علم و فن‌آوری هستند و باید نهادها و دستگاه‌های دیگر که نیز در حوزه علم و فن‌آوری می‌توانند نقش ایفاء کنند در ایفای مسئولیت در توسعه و پیشرفت علم و فناوری و ایجاد ارتباط بین دانش و صنعت تلاش کنند.

رئیس کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری ادامه داد: لازم است بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در محیط علم و فناوری و خارج از محیط مراکز دانشگاهی بویژه در بخش‌هایی که مربوط به بخش تقاضای علم و فناوری هستند طراحی و عملیاتی گردد تا طرح‌هایی مانند فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در صنعت و جامعه، سودمندتر واقع شوند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *