خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اجرای برنامه تحول عملکرد اعضای هیئت علمی در علوم پزشکی شهید بهشتی

اجرای برنامه تحول عملکرد اعضای هیئت علمی در علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای موفقیت آمیز برنامه های تحول عملکرد اعضای هیئت علمی، ایجاد کارنامه برای آنها و شفاف سازی فعالیت ها خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده‌ها با حضور معاونان آموزشی و مدیران دفاتر توسعه دانشکده‌ها و مسئولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سیاست‌های کلان دانشگاه در گروه‌های آموزشی اجرا می‌شود، گفت: توجه و پرداختن به گروه‌های آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش تاکید کرد: آموزش، مهمترین فعالیت دانشگاه است و باید به یک جریان پیوسته و مستمر تبدیل شود.

ضیایی یادآور شد: آموزش از حالت انفرادی، شخصی و دلی باید به یک سیستم مستمر، پیوسته و نظام مند تبدیل شود و این امر مهم جز با همکاری و همیاری هیئت علمی میسر نخواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت پرداختن به طرح تحول در آموزش یادآور شد: هدف طرح تحول ایجاد اصلاحاتی در برخی ارکان آموزش است که در فاز اول برنامه‌های تحول بر عملکرد اعضای هیئت علمی از نظر حضور فیزیکی، ایجاد کارنامه برای آنها و شفاف سازی فعالیت‌ها تمرکز شد و این فاز با موفقیت به اتمام رسید.

وی درباره عملکرد گروه‌های آموزشی گفت: معیار پیشرفت گروه‌های آموزشی پیشرفت نسبت به موقعیت فعلی آنهاست، مثلاً در امتحانات بورد شهریور ماه سال جاری نتایج گروه‌ها باید یک درجه نسبت به سال گذشته بهبود یافته باشد و ارتقای هر گروه نسبت به خود، برای دانشگاه بسیار با ارزش است.

ضیایی بهبود زیر ساخت‌ها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری و ایجاد سیستم تعاملی بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان را از اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندی اعضای هیئت علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام یادآور شد: کسب مهارت‌هایی مانند آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگی‌ها، استعدادها و توانمندی‌های آنان، توانایی مدیریت کلاس‌های درس دانشگاهی و کسب دانش مورد نیاز برای تدریس مؤثر و علاقه مندی به امر تدریس از دیگر اهداف برنامه ریزی های دانشگاه برای بهبود سیستم آموزش دانشگاه است.

همچنین در این نشست استانداردهای پایه طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی مطرح شد و درباره آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طرح ارتقای کیفیت گروه‌های آموزشی توسط مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه تهیه و ابلاغ شده است و هرساله گروه‌های آموزشی دانشگاه بر اساس استانداردها و سنجه های مشخص ارزیابی می‌شوند و از نتایج این طرح جهت تشویق گروه‌های آموزشی دانشگاه در جشنواره آموزشی استفاده می‌شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *