خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری دانشگاه تهران

کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان دکتری توسط وزارت علوم خبرداد و گفت: سهمیه دانشگاه کمتر از یک دوم سال گذشته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمود نیلی احمد آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به دو روش دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: یک روش اعزام با حمایت وزارت علوم بوده که به این دانشجویان ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و روش دیگر اینکه دانشجویان با استفاده از منابع مالی دانشگاه اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: متأسفانه به دانشگاه تهران ارز نیمایی اختصاص نیافت و این به اعتقاد من رخداد خوبی نیست، مگر دانشگاه تهران چه تعداد دانشجو به فرصت مطالعاتی اعزام می‌کرد که ارز نیمایی نیز تعلق نگرفت.

وی با اشاره به سهمیه فرصت مطالعاتی دکتری افزود: سهمیه‌ای که وزارت علوم اعلام کرده، کمتر از یک، دوم سال گذشته است و این باعث می‌شود خیلی دچار مشکل شویم.

نیلی احمد آبادی افزود: به اعتقاد من در این شرایط است که حتماً باید دانشجو را به خارج اعزام کنیم چرا که با توجه به شرایط کشور، در تأمین مواد اولیه آزمایشگاهی دچار مشکل هستیم و حضور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این دانشجویان ارتباطات بین المللی را گسترش می‌دهند و یکی از بهترین سفیران کشور برای شناسایی کشور و توانمندی‌های آن هستند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *