خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » الزام گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اساتید زن

الزام گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اساتید زن

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اساتید خانمی که از سال ۹۸ به مجموعه آموزش عالی می پیوندند ملزم به طی فرصت مطالعاتی در صنعت هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مسعود برومند درگفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا اساتید خانم نیز ملزم به گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت هستند، گفت: این موضوع برای همه اعضای هیئت علمی جوانی که در سال ۹۸ به مجموعه آموزش عالی می‌پیوندند، الزام آور است.

وی ادامه داد: تفاوتی هم نمی‌کند که عضو هیئت علمی آقا و یا خانم باشد، رشته‌ها متفاوت نیستند، بنابراین باید فرصت مطالعاتی را طی کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: جا و مکانی را هم که اساتید باید فرصت مطالعاتی خود را آنجا طی کنند، با کمک دانشگاه‌ها و تفاهم نامه‌هایی که وزارت علوم با سازمان‌های مختلف امضا کرده تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های آنان در کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد.

برومند خاطرنشان کرد: مطابق با این شیوه‌نامه در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیئت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) یا مراکز پژوهشی مرتبط با صنایع و رشته‌های فعال مؤسسه حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: به منظور حفظ انسجام و جلوگیری از بروز مشکل در وظایف واحدهای سازمانی در مؤسسه باید ظرفیت اعزام اعضای هیئت علمی به گونه‌ای تعیین شود که خللی به وظایف آموزشی و پژوهشی مؤسسه وارد نشود.

برومند خاطرنشان کرد: دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی در پیمانی دست کم ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است.

به گزارش مهر، شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در جامعه و صنعت سال گذشته ابلاغ شد و برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی که از ابتدای سال ۱۳۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند، گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *