خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » سهم ۲۷ درصدی بانوان در اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

سهم ۲۷ درصدی بانوان در اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

ابتکار گفت: حدود نیمی از دانشجویان ما خانم هستند، ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در آموز زنان و خانواده در اختتامیه دومینجشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، اظهارکرد: شخصیت جهانی پروفسور میرزاخانی تراز جهانی دارد.

وی ادامه داد: خانم میرزاخانی شخصیت جهانی است و خوشحالیم که امروز به کمک دیگر شخصیت‌های علمی می‌توان استعداد زنان ایرانی را به همگان نشان داد.

معاون رئیس جمهور در آموز زنان و خانواده با اشاره به شاخص پیشرفت زنان گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ شاخص پیشرفت زنان را استخراج کردیم و قله این شاخص‌ها در آموزش عالی است و حدود نیمی از دانشجویان ما خانم هستند، ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و یک چهارم آنان دارای تحصیلات عالی هستند.

ابتکار بیان کرد: درمجموعه آموزش عالی تحولات خوبی داشته‌ایم، اما انتظار داریم برای مدیریت آموزش عالی هم از بانوان کمک بگیرند؛ همانطور که رئیس جمهور گفت که ۳۰ درصد مدیران را باید بانوان تشکیل دهند این مدیریت باید در آموزش عالی هم ایجاد شود.

وی درباره مریم میرزاخانی گفت: روز تولد مریم میرزاخانی به عنوان روز بین المللی ریاضی نامیده شده است و امیدواریم از این ظرفیت زنان ایرانی بیشتر استفاده کنیم.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

۲ دیدگاه

  1. با سلام کاملا موافق هستم، خصوصا اینکه بانوان کشورمان بسیار جدی، باپشتکار و علاقمند هستند و درصد پذیرش و فارغ التحصیل شدن آنان از دانشگاه ها مهر تاییدی بر این اظهارات است.

  2. سلام
    بله درسته مثلا دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف ، با وجودیکه بیشتر از دوسوم ورودی ها دختر می باشند هم در بخش کارشناسی و هم در بخش تحصیلات تکمیلی اما تمامی اساتید آقا می باشند. یعنی با وجودیکه تعداد خانمهایی که در رشته شیمی مدرک دکترا دارند بیشتر از آقایان است اما بیشتر اساتید این رشته مرد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *