خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جذب بیش از ۲ هزار هیئت‌ علمی تا سال ۱۴۰۴ در دانشگاه فرهنگیان
شرط سنی جذب هیات علمی وزارت علوم

جذب بیش از ۲ هزار هیئت‌ علمی تا سال ۱۴۰۴ در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲ هزار هیئت علمی نیاز داریم و فراخوان جذب استاد در ماه‌های شهریور و بهمن است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در کشور درباره روند جذب دانشجومعلمان با اشاره به شیب نزولی جذب طی ۶ سال اخیر گفت: این شیب باعث شد آموزش و پرورش در سال ۹۷ با ۷۸ هزار کمبود مواجه شود و با روش‌های جایگزین این کمبود نیرو رفع شد.

وی ادامه داد: با گام‌های در نظر گرفته شده ۲۰ هزار معلم مهر ۹۸ تحویل می‌دهیم و با جذب هاب در نظر گرفته طی سال‌های آتی مشکل کمبود معلم تا ۳-۴ سال آینده حل می‌شود و از آن پس به کیفیت بخشی می‌پردازیم و معلم مازاد از آن پس نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تخلف در جذب هیئت علمی گفت: چنانچه مواردی با سند و مدرک از تخلف وجود دارد، به ما انعکاس داده شود تا از طریق مراجع مربوطه در دانشگاه آن را پیگیری کنیم.

خنیفر با اشاره به اینکه ردیف جذب خیلی خوب است و ۴۰۰ ردیف گرفتیم، گفت: رشته‌های اصلی دانشگاه همان ۱۶ ماده کتاب درسی است.

اعلام زمان فراخوان جذب استاد

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ هیئت علمی نیاز داریم و فراخوان جذب استاد در ماه‌های شهریور و بهمن است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با جذب دانشجو تضمین اشتغال می‌دهد، گفت: بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این شرایط مشتاق است و تب اشتغال با این سازوکار تا حدی کاهش خواهد یافت.

خنیفر با تاکید بر اینکه بهترین معلمان دانش آموختگان دوره چهارساله هستند، گفت: ماده ۲۸ دوره کوتاه مدت برای عبور از کمبودهاست.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

۲ دیدگاه

  1. با سلام شرط سنی در مسیله هیات للمی فاجعه است افراد پرتجربه ای که سواد دارند و می توانند سواد خود را در راستای تربیت داوشجویان بهتر بکار ببرند منصفانه نیست بخاطر شرط سنی از گردونه خارج شوند توانمندیها را در نظر بگیرید نه شرط سنی را البته به نظر بنده

  2. دانشگاه فرهنگیان باید هیات علمی را از بین فارغ التحصیلان مقطع دکتری شاغل در آموزش و پرورش انتخاب کند گذاشتن شرط سنی مطابق با دستورالعمل وزارت علوم عملا بهترین اساتید دانشگاه فرهنگیان با سوابق و تجربه بالا در آموزش و پرورش را گردونه تدریس خارج میکند. پذیرش هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان واقعا ناعادلانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *