خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ آیین‌نامه فرصت مطالعاتی هیئت علمی در جامعه و صنعت

ابلاغ آیین‌نامه فرصت مطالعاتی هیئت علمی در جامعه و صنعت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: گذراندن دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی الزامی است و اعضا از مزایای تشویقی این طرح بهره‌مند می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار کرد: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت ایشان در جهت انتقال یافته‌های پژوهشی و کسب دانش بومی فراهم می‌سازد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: در این راستا و برای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت تصویب و ابلاغ گردید.

به گفته برومند، در این شیوه‌نامه از سال ۱۳۹۸ گذراندن دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزامی و اعضای هیئت علمی رسمی نیز با گذراندن این دوره از مزایای تشویقی آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: ضروری است دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در راستای اجرای آن، اقداماتی از جمله تدوین و تصویب روند اجرای دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، تدوین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت براساس حوزه‌های تخصصی در جهت بهره‌گیری مناسب از دوره فرصت مطالعاتی و هماهنگی با وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در صورت نیاز را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

برومند تصریح کرد: همچنین مناسب است وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز فرهنگی و خدماتی کشور جهت بهره‌مندی موثر از این فرصت، اقداماتی مانند تدوین و ابلاغ برنامه اجرایی یا شیوه‌نامه در زیر مجموعه‌های تابعه جهت بهره‌گیری مناسب از دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی، اعلام آمادگی مراکز و مجموعه‌های علاقه‌مند با ذکر تخصص و تعداد اعضای هیئت علمی مورد نیاز و فراهم آوردن شرایط کار و تسهیلات مناسب جهت اعضای هیئت علمی، متناسب با زمینه تخصصی موضوع مورد نظر برای عضو هیئت علمی در طول مدت دوره را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.

گفتنی است طی چند ماه گذشته تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست جهت اجرای مناسب فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی منعقد شد. همچنین با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی کشور هماهنگیهای اولیه صورت پذیرفته است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *