خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تداوم جذب هیات علمی دانشگاه ها زیر نظر هیأت مرکزی جذب

تداوم جذب هیات علمی دانشگاه ها زیر نظر هیأت مرکزی جذب

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده و مراکز جذب با نظارت هیئت مرکزی فعال است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور غلامی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: به طور کلی یک مرکز جذب و  یک هیئت عالی جذب وجود دارد که درباره  چگونگی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند و کارها را انجام می‌دهند.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی جذب اساتید در دانشگاه‌ها حضور دارند، گفت: این هیئت‌های اجرایی که در واحدهای دانشگاهی مستقر می‌شوند وظیفه رسیدگی به فعالیت جذب اعضای هیئت علمی را بر عهده داشته و به روند جذب اساتید و اعضای هیئت علمی نظارت دارند.

غلامی با اشاره به روند جذب اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد همانند دیگر دانشگاه‌های کشور خود هیئت اجرایی برای جذب اساتید دارد و البته در کنار آن کار گروهی از هیئت مرکزی وزارت علوم نیز کار می‌کند.

بررسی  اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در واحد‌های دانشگاهی 

وی با بیان اینکه تعداد واحد‌های دانشگاه آزاد زیاد است، گفت: به دلیل کثرت تعداد واحدهای دانشگاه آزاد باید ابتدا در داخل مجموعه به وضعیت هیئت علمی و جذب اساتید خود رسیدگی کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: پس از آن که واحدهای دانشگاه آزاد درباره وضعیت اعضای هیئت علمی و چگونگی جذب آنها نظرات خود را ارائه کرده و موارد مختلف را بررسی کردند؛ جمع‌بندی نظرات را به هیئت مرکزی جذب که تحت نظارت  وزارت علوم است، می‌رسانند.

غلامی با بیان اینکه  روند جذب اعضای هیئت‌ علمی تحت نظارت وزارت علوم است، اظهار کرد: روند جذب اعضای هیئت‌ علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده است و تمامی مراکز جذب تحت نظارت هیئت مرکزی فعالیت می‌کنند.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *