عباس حاجی آخوندی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توجه نقشه جامع علمی کشور به شاخص های ارتقای اساتید گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که جزء شاخص های کمی نقشه جامع علمی کشور است، شاخص های فرهنگی، اخلاقی و تحولات مثبت انسان ساز است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی تاکید کرد: دانشگاه باید مرکز انسان سازی شود، ما شاید توجه کاملی به این موضوع نداشته ایم، در شاخص های ارتقاء رتبه اساتید، ماده یک آن مربوط به آموزش، ماده دو آن مربوط به پژوهش و ماده سه آن مربوط به مباحث اجرایی بود.

معاون پایش، نظارت و ارزیابی ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: با بررسی هایی که صورت گرفت، مشخص شد از شاخص های فرهنگی غفلت شده است برهمین اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بند اخلاق و فرهنگ  را هم به ارزیابی اساتید اضافه کرد که باید در ارتقا مرتبه اساتید رعایت شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر بهترین دستاورد ما حساسیت ایجاد شده دراین زمینه است، به طوریکه استادی که از نظر اجرا، آموزش و پژوهش قوی باشد، از نظر رفتار و تعامل با دانشجو نیز ارزیابی می شود.

حاجی آخوندی افزود: این استاد ارزیابی می شودکه آیا شاگرد پرور خوبی نیز است یا نه؟ این شاخص ها در دانشگاه زنده شده و به آن توجه می شود. البته به دانشجویی که فارغ التحصیل و یا وارد دانشگاه نیز می شود توجه لازم صورت می گیرد تا یک سری استانداردهایی را رعایت کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر بند یک ارتقا اساتید، فرهنگ و اخلاق است و کسی که امتیاز این بند را کسب نکند، نمی تواند  ارتقا یابد. این قانون در تمام دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و غیردولتی حکمفرما است.