خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » کاهش میزان هیأت علمی خاموش در علوم پزشکی به زیر ۲۵ درصد

کاهش میزان هیأت علمی خاموش در علوم پزشکی به زیر ۲۵ درصد

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت : میزان هیأت علمی خاموش در علوم پزشکی به زیر ۲۵ درصد رسید.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر شاهین آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرگزاری مهر در زمینه میزان فعالیت اعضای هیئت علمی علوم پزشکی در زمینه تولید علم می گوید: این سامانه به صورت شفاف میزان فعالیت اعضای هیئت علمی را نشان می دهد

وی می افزاید: در حال حاضر بیش از  ۱۹ هزار عضو هیئت علمی علوم پزشکی در کشور فعالیت دارند که میزان هیئت علمی خاموش در علوم پزشکی ۵ سال پیش بالای ۴۰ درصد بود اما این میزان اکنون به زیر ۲۵ درصد رسیده است.

آخوندزاده درباره هیئت علمی خاموش معتقد است: برخی از این گروه، اعضای هیئت علمی قدیمی دانشگاه ها هستند. در آن زمان افراد مجبور نبودند برای ارتقای وضعیت خود مقاله بین المللی داشته باشند. بنابراین ممکن است شما افرادی را مشاهده کنید که استاد تمام هستند و استادان خوبی هم هستند اما مقاله ISI، اسکوپوس و یا مدلاین ندارند.

وی خاطرنشان می کند: بخش زیادی از اعضای هیئت علمی خاموش علوم پزشکی استاد شده اند اما دیگر فعالیتی ندارند بنابراین در گروه فعالان دارای مقاله قرار نمی گیرند.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می گوید: بخش کمی از این اعضای هیئت علمی خاموش نیز استادیاران جوان گروه های بالینی هستند که تازه کار خود را شروع کرده اند و با توجه به اینکه در قوانین ترفیع سالانه دانشگاه ها حداقل مقاله را به عنوان فرآیند ارتقاء در نظر گرفته اند درصد این افراد در میان گروه هیئت علمی خاموش به طور محسوسی در حال کاهش است.

بررسی وضعیت علم سنجی با ملاک تعداد اعضای هیئت علمی و تعداد مقاله تنها برش کوچکی از فعالیت پژوهشی و وضعیت تولید علم در علوم پزشکی کشور است. رتبه بندی های سال های اخیر نیز نشان داده اند که گروه علوم پزشکی در تولید علم وضعیت رو به رشدی داشته است و تلاش بیشتر در این حوزه به فرآیند تولید علم با کیفیت کمک می کند.

همچنین ببینید

اعمال پایه های تشویقی برای اعضای هیات علمی توسط وزارت علوم

اعطای پایه‌ های تشویقی جدید و افزایش حقوق بازنشستگی برای اعضای هیات علمی

وزیر علوم از اعمال پایه‌های تشویقی برای اعضای هیات علمی از سال ۱۴۰۲ که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *