خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » اعلام جزئیات مصوبات هیات عالی جذب در حوزه علوم پزشکی

اعلام جزئیات مصوبات هیات عالی جذب در حوزه علوم پزشکی

هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی یک بار و دانشگاه های علوم پزشکی کم برخوردار دو بار در سال فراخوان جذب هیئت علمی اعلام کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی پیشنهادات وزارت بهداشت و معاونت آموزشی وزارت متبوع در خصوص فرآیند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

وی گفت: در جلسه اخیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی یکبار در سال و دانشگاه های علوم پزشکی کم برخوردار که امکان جذب هیئت علمی ندارند و به منظور ایجاد فرصت برای آنها ۲ بار در سال امکان فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی را داشته باشند.

جذب ۱۲۰۰ عضو هیئت علمی جدید در مقابل بازنشستگی ۱۹۰۰ نفر!

حسینی با ارائه گزارشی از روند جذب هیئت علمی علوم پزشکی در یکسال گذشته اظهار داشت: از سال ۹۲ به طور متوسط ۱۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی جذب شده است.

وی گفت: با توجه به بازنشستگی حدود ۱۹۰۰ نفر عضو هیئت علمی در طول پنج سال گذشته و تحصیل حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در وزارت بهداشت و به منظور جبران کمبود اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی بناچار و متاسفانه افرادی که متعهد به خدمت به عنوان ضریب کا (k) به وزارت بهداشت بوده اند را به عنوان عضو هیئت علمی موقت به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق کنیم تا در امور مربوط به آموزش علوم پزشکی خللی وارد نشود.

فراخوان سراسری جذب هیئت علمی وزارت بهداشت به زودی اعلام می شود

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت یادآور شد: با توجه به اینکه هیئت علمی های موقت و ضریب k به دلیل زمان کم خدمت، کیفیت و بهره وری لازم را ندارند و طبیعاً نمی توانیم برای یک برنامه طولانی مدت که نیاز جدی حوزه آموزش و پژوهش است، از آنها استفاده کنیم لذا در تلاش هستیم تا با هماهنگی مدیران سازمان امور استخدامی کشور و معاونت توسعه وزارت بهداشت هر چه سریع تر فراخوان سراسری جذب هیئت علمی وزارت بهداشت را برگزار کنیم.

وی به پیشنهاداتی که در جلسه اخیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تائید قرار گرفت اشاره کرد و افزود: مقرر شد فرآیند جذب اعضای هیئت علمی براساس سند آمایش سرزمینی و کلان مناطق ۱۰ گانه کشور صورت گیرد.

حسینی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی و کلان مناطق آمایشی طوری برنامه ریزی کنند که در راستای توسعه دانش های بین رشته ای و ماموریت های ویژه واسپاری شده حرکت کنند تا از طریق جذب اعضای هیئت علمی بتوانیم در راستای اهداف پیش بینی شده در برنامه های طرح تحول گام برداریم.

امکان فراخوان جذب متفاوت در دانشگاه های بزرگ و کوچک

وی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد دانشگاه های بزرگ یکبار در سال و دانشگاه های کم برخوردار که فرصت زیادی برای جذب هیات علمی ندارند ۲ بار در سال فراخوان جذب هیات علمی داشته باشند.

تغییر سقف سنی برای جذب مرتبه مربی به ۳۰ سال و مرتبه استادیار به ۴۰ سال

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت استفاده از افراد توانمند با سنین پایین اظهار داشت: از این پس سقف سنی برای جذب مرتبه مربی ۳۰ سال و مرتبه استادیار ۴۰ سال خواهد بود. این سقف سنی با تائید صلاحیت علمی و توانمندی افراد توسط هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت تا ۵ سال هم قابل افزایش است. یعنی برای جذب مربی حداکثر تا ۳۵ سال و استادیار تا ۴۵ سال به عنوان سقف سنی می توانیم عضو هیئت علمی جذب کنیم.

عدم امکان عضویت هیئت علمی در وزارت بهداشت برای افراد با بیش از ۱۵ سال سابقه استخدامی

وی گفت: باید در مسیری گام برداریم تا اعضای هیئت علمی جوان تر با توانمندی های بیشتر و با ماندگاری طولانی تر به حوزه آموزش و پژوهش ورود کنند که براین اساس در نظر است تا برای آن دسته از افرادی که متقاضی تبدیل وضعیت از استخدام کشوری به هیئت علمی هستند سنوات خدمتی ۱۵ سال لحاظ شود و در نتیجه افرادی که بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت در استخدام کشوری دارند، نمی توانند عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت باشند.

حسینی افزود: البته در این جلسه تاکید شد اگر در هیئت اجرایی جذب دانشگاه بر روی فردی که توانمندی بالایی از لحاظ علمی داشت اجماع حاصل شد دانشگاه می تواند به صورت هیئت علمی قراردادی یکساله با فرد مورد نظر همکاری کند و اگر افراد توانمند توانستند در فاصله زمانی بین فراخوان ها با تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاهها، هیئت علمی قراردادی یکساله باقی بمانند، آنگاه امکان شرکت این متقاضیان در فراخوان های سراسری فراهم خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد آنچه در هیئت عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تائید و تصویب قرار گرفت بتواند منشا اثر مفید برای فرآیند و بهبود ساختار حوزه علوم پزشکی کشور باشد.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

یک دیدگاه

  1. حسینی افزود: البته در این جلسه تاکید شد اگر در هیئت اجرایی جذب دانشگاه بر روی فردی که توانمندی بالایی از لحاظ علمی داشت اجماع حاصل شد دانشگاه می تواند به صورت هیئت علمی قراردادی یکساله با فرد مورد نظر همکاری کند و اگر افراد توانمند توانستند در فاصله زمانی بین فراخوان ها با تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاهها، هیئت علمی قراردادی یکساله باقی بمانند، آنگاه امکان شرکت این متقاضیان در فراخوان های سراسری فراهم خواهد شد.

    مشکل اصلی همین عبارت فوق است. مانطور که هیأت جذب دانشگاه به صراحت می گوید ما فلان فرد را از یکسال قبل از فراخوان به صورت قراردادی جذی کردیم واو را برای فراخوان آماده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *